Corinna Geplaatst: 30 maart 2018 Geplaatst: 30 maart 2018 Mijn Joey heeft helaas E-Cuniculi (waarschijnlijk). We zijn bij twee dierenartsen geweest en hij krijgt alle medicijnen en dwangvoeding. Nu lees ik op internet dat een konijn met E-Cuniculi direct naar binnen moet. De ene dierenarts zei dat hij dat nog nooit gehoord had en de andere zei dat het beter is om hem bij zijn vriendinnetje te laten. Omdat hij anders stress heeft en dat is ook niet goed. Ik weet nu niet zo goed wat ik zal doen. Op dit moment zit hij boven in het hok in een dikke laag stro. Hij verroert zich niet. En Monica die gaat eigenlijk nauwelijks bij hem zitten. Ze gaat af en toe even kijken maar springt dan gauw weer naar buiten, Ik zit er nu over te denken een kooi voor binnen te kopen en Joey binnen te halen. En misschien Monica er af en toe even bij te zetten. Want allebei naar binnen lijkt me ook zielig. Monica is zo gewend aan haar ruimte buiten. Dat kan ik haar binnen niet bieden. Wat denken jullie?
Evee Geplaatst: 30 maart 2018 Geplaatst: 30 maart 2018 Een konijn met EC kun je inderdaad beter naar binnen halen. Een konijnenlijf warmhouden kost veel energie. Energie die konijnen met EC harder nodig hebben om beter te worden. Zeker omdat konijnen met EC vaak toch ook wat afvallen en de reserves moeten gebruiken om beter te worden. Ik zou ze persoonlijk toch allebei naar binnen halen. Af en toe bij elkaar geeft alleen maar onrust, stress. En dat moet je bij een konijn met EC nou juist zo veel mogelijk vermijden. En apart van elkaar geeft eenzaamheid. Als het maatje lief is voor hem, gewoon lekker samen naar binnen halen. Helaas dan maar even wat minder ruimte binnen, misschien dat je Monica nog wel wat meer los kan laten lopen of met één of enkele panelenrennen nog tot een goede acceptabele ruimte kan uitbreiden. Verder lekker wat bezigheidstherapie aanbieden, voedselverrijking etc. Om haar op een kleinere ruimte toch bezig te houden. (friends fan trouwens? )
Corinna Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Geplaatst: 30 maart 2018 Dank je wel voor je snelle reactie! Die namen hebben ze in de konijnenopvang gekregen waar ik ze vandaan heb. Ik vond het ook wel grappig. Hm, ik ga kijken of het haalbaar is ze allebei naar binnen te halen. Hij heeft al zoveel stress gehad van de medicijnen en dwangvoeding en bezoekjes aan dierenarts. Ik vind het echt vreselijk allemaal. Maar hoop natuurlijk ontzettend dat hij het gaat redden
Corinna Geplaatst: 1 april 2018 Auteur Geplaatst: 1 april 2018 Joey en Monica zitten nu twee dagen binnen. Ik heb een bak met papierkorrels en soft bedding, daar ligt Joey. Erom heen een ren met zodat Monica wat ruimte heeft. Nu maakt Monica sinds vandaag piepende geluiden met ademen en heeft ze een traanoog en snot. Wat moet ik daar nu weer aan doen? Naar de DA denk ik, maar moet dat snel of kan het tot dinsdag wachten? Joey (met EC) gaat ook nog niet echt vooruit. Of tenminste, hij eet wel beter maar is nog steeds erg scheef en wankel. En gisteravond ging hij tollen. Afschuwelijk. Ik zit erg in de put.
Evee Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Het ligt er aan hoe erg het is of het een spoedgeval is of niet. Dat is lastig in te schatten via internet zonder een konijn te zien. Zie je haar echt door haar mond naar lucht happen, dan is het zeker een spoedgeval en heeft ze het echt heel benauwd. Ademt ze zwaar? Piept ze bij elke ademhaling, of is het af en toe? Hoe erg is het snot en het traanoogje? Als ze er last van heeft, zou ik toch wel naar de weekenddierenarts gaan, dan kun je beter nu maar met behandeling beginnen dan pas dinsdag. Je zit helaas dan ook met een lang weekend door de pasen ook, ik denk dat ik zelf toch zou gaan en niet nog die extra twee dagen af zou wachten.
Aanbevolen berichten