Ga naar inhoud

Baby konijntje: Slecht eten bij Mijt???


Hangoortjes duo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wilde mensen eigenlijk wat vragen.

Ik zit nu met een babykonijntje, hij is wel al 9 weken maar weegt nog veelste weinig. Pas 550 gram terwijl zusjes denk wle het dubbele zijn.

Ik weet dat hij vachtmijt of huidmijt heeft, 2 weken geleden stronghold gehad. Andere nijntjes zijn opgeknapt maar deze nog niet, moet ik nog een keertje stronghold halen of eventuele andere tips ook welkom.

Ander probleem is dat hij niet goed wil eten, hij wil zijn biks niet meer, wel hooi en witlof (eerst groente waarmee ik begon) en hij driknt ook nog. Af en toe beetje brinta met wortelpurree maar echt minimaal.

Kan die mijt ervoor zorgen dat hij niet wil eten of zijn het twee afzonderlijke problemen?

Groetjes en bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bedankt allemaal voor jullie reacties ik ben er heel druk mee geweest en ben niet meer achter internet geweest. Ik ben meteen naar DA gegaan toch.

ten eerste, mijtjes waren allemaal al dood, duurde lang voordat de plekjes heelden.

ten tweede, kleintje at niet goed door verstopping.

Ik gaf hem al metocloral omdat ik het in huis had van vorige baby, gelukkig maar want het kleintje had nog geen gas, moest van DA uit voorzorg earopax geven elk uur half tabletje en ciseral erbij.

Dagen gedaan en nu gaat het sinds gisteren ietsje beter, toch maar witlof en wortel gegeven omdat hij dat wel graag wil ook al zei DA van niet.

Eet ook beetje droog brood en vandaag eindelijk dan een paar korrels biks. Hooi bleef hij gelukkig veel eten.

Ik hoop zo dat hij het haalt.Bedankt weer voor jullie adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagen gedaan en nu gaat het sinds gisteren ietsje beter, toch maar witlof en wortel gegeven omdat hij dat wel graag wil ook al zei DA van niet.

Ik neem aan dat je nijn je niet gevraagd heeft om wortel en witlof, en als je DA zegt dat hij dat niet mag hebben, kun je dat beter nog even laten. Misschien kun je kruidenhooi kopen, dat heeft een andere smaak als gewoon hooi, en dan heeft hij toch iets speciaals, in plaats van wortel en witlof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lieke,

In principe geef ik baby nijntjes natuurlijk geen groente in verband met diarree maar als moeder het wel had gehad wilde het kleintje het ook heel graag.

Ik heb contact gehad met konijnenbelangen en zij vertelde dat hij juist best groente mocht en beginnen met een soort en kleine stukjes.

Dat at hij wel en daardoor is alles op gang gekomen en gaat het nu beter.

Dus antwoord op je vraag: ja indirect wel!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .