Nijn~Flappy Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Gisteren is Flappie gecastreerd. Is het normaal dat hij nu nog steeds veel slaapt? Hij is gisteravond wel weer goed gaan eten en drinken, er liggen wel wat keutels in zn bak maar niet zoveel als normaal. Moet ik me zorgen maken of hoort dit er allemaal bij? De dierenarts belt me straks om te checken hoe het nu gaat.
Evee Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Ja hoor, het slapen is normaal. Dat komt volgens mij door de narcose. En slapen is goed voor het herstel. Het is niet de bedoeling dat hij echt helemaal lusteloos en slap in zijn hok ligt, dan is er wat mis, maar dat hij meer slaapt dan normaal is niet gek. Als hij verder goed eet, drinkt en er zijn al keutels, dan is dat helemaal perfect. Klinkt als een prima herstel! De tijd tussen dat hij eet en het er als keutel uit komt is ongeveer 24 uur. Gisteren is de dag geweest dat hij geopereerd is en minder gegeten heeft. Dat hij dus ook minder keutels heeft is heel logisch. Dat komt de komende dagen weer helemaal goed hoor. Dat er keutels zijn is helemaal perfect, dat houd in dat de darmen niet stilliggen en gewoon hun werk doen. Als hij weer gewoon eet, zullen een dag later die normale hoeveelheid keutels ook weer gaan volgen hoor Vandaag en misschien morgen zullen nog even "zorgendagjes" zijn, zorg dat hij pijnstillers krijgt en verwen hem lekker met dingen die hij graag eet. Het verschilt echt per konijn hoe snel ze weer helemaal de oude zijn qua activiteit, energie en spijsvertering maar meestal is dat ergens tussen dag 2 en 7 na de castratie. Je merkt het vanzelf, vaak gaan ze dan namelijk gelijk in de herrie- sloopmodus over 1
Nijn~Flappy Geplaatst: 14 maart 2018 Auteur Geplaatst: 14 maart 2018 Dankjewel, je hebt me (weer) gerust gesteld. Geloof dat ik wat overbezorgd ben. Als hij wakker is gaat hij direct eten en drinken, maar daarna toch weer slapen. Ik heb zn favoriete kruiden al gegeven en daar viel hij op aan gelukkig! 1
Rohol Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Beter overbezorgd dan niet bezorgd toch! Daarom ook handig dat dit forum er is. Mijn konijnen zijn nog niet eens geboren en maak me nu al zorgen!
Aanbevolen berichten