Lienappelsien Geplaatst: 23 maart 2018 Geplaatst: 23 maart 2018 Fijn zeg Over de Fenbendrops zou ik even overleggen met de dierenarts. Misschien afbouwen?
Monica1992 Geplaatst: 23 maart 2018 Geplaatst: 23 maart 2018 Ik zou niet nu al stoppen. De wilhelmina kliniek raadt aan om na 2 weken de hoge dosering nog 2-3 maanden door te gaan met 2x dgs de helft (=10 mg/kg lichaamsgewicht). Voor de zekerheid zou ik dit aanhouden en in ieder geval 2 maanden volmaken.
EstherR Geplaatst: 24 maart 2018 Auteur Geplaatst: 24 maart 2018 Ja super fijn! Ik bel maandag de dierenarts sowieso even om te overleggen. Zal dan ook het advies van wilhelminapark meenemen. Pieter heeft wel echt genoeg van die medicatie toegediend krijgen. Bijt spuitjes kapot, is enorm gefrustreerd, gaat ons bijten en krabben (doe ie echt nooit!) dus moet ook kijken hoelang we dit nog volhouden.
Lienappelsien Geplaatst: 24 maart 2018 Geplaatst: 24 maart 2018 Kan je het niet op iets eetbaars spuiten? Of eet hij het dan niet op?
Monica1992 Geplaatst: 26 maart 2018 Geplaatst: 26 maart 2018 Bij mijn konijn Sijtje deed ik de fenbendrops uiteindelijk, na veel strijd met het toedienen ook inderdaad, door een beetje appelmoes. Dit was geen probleem volgens de dierenarts. Ze likte het zo van het schoteltje.
EstherR Geplaatst: 26 maart 2018 Auteur Geplaatst: 26 maart 2018 Gewoon op iets eetbaars lukt helaas niet, appelmoes nog niet geprobeerd. We hebben altijd zonder toevoegingen voor m'n dochter dus dat kan ik evt proberen.
EstherR Geplaatst: 28 april 2018 Auteur Geplaatst: 28 april 2018 Even een update en een vraag: Met Pieter gaat het goed. Zijn gedrag lijkt weer hetzelfde als voorheen. Hij eet weer goed, valt zijn eten weer aan, zit bovenop het konijnenhuisje. Dus lijkt allemaal goed te gaan. Nu kregen we een oproep voor de vaccinaties van onze konijnen voor in mei. Pieter heeft altijd behoorlijk wat stress als hij uit zijn eigen omgeving wordt gehaald, en het ritje in de auto is ook geen pretje. Hebben we zo weer kans op een terugval van de EC? Vaccinaties even uitstellen? Of het risico toch nemen?
Evee Geplaatst: 28 april 2018 Geplaatst: 28 april 2018 Of extra betalen en de dierenarts aan huis laten komen voor inentingen.
Aanbevolen berichten