Rosalie en Tinus Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Sinds een dag of twee is mijn ram Daantje met iets eigenaardigs begonnen: hij gaat buiten het hok tegen de ren aan zitten, pootjes strak onder zijn lijfje, en 'schokt' heen en weer bij iedere ademhaling. Het is een korte, heftige beweging. Vaak zit vriendin Suusje dan tegen hem aan. Hij eet goed, keutels zijn goed, en gedrag is verder normaal; het enige verschil is dus dat hij wat vaker op die ene plek tegen het hek aan heen en weer zit te schokken. Herkent iemand dit? En zou ik er goed aan doen om met hem naar de DA te gaan?
Bellebunny Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Aangezien het alleen op een vaste plek is en er verder geen veranderingen zijn qua eten, keutelen en gedrag, denk ik niet dat je je direkt grote zorgen hoeft te maken. Maar ik kan me voorstellen dat het er niet prettig uitziet als je je konijn zo ziet ademhalen. Je kunt natuurlijk altijd even de DA bellen om de situatie voor te leggen. Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig!
Rian Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Nee, dat herken ik niet. Ik zou het zeker even navragen bij een dierenarts.
Marjoleintje Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Ik herken het ook niet, dus ik zou hem zeker even na laten kijken bij de dierenarts. Je kunt proberen er een filmpje van te maken, dat is in zulke gevallen vaak erg handig.
Rosalie en Tinus Geplaatst: 17 februari 2018 Auteur Geplaatst: 17 februari 2018 Het is niet goed gegaan bij de dierenarts. Daantje's hartje stond plots stil. Hij is op de operatietafel overleden.
Domino Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ach wat sneu had de dierenarts nog een verklaring?
Rosalie en Tinus Geplaatst: 18 februari 2018 Auteur Geplaatst: 18 februari 2018 Alleen dat het door stress gebeurd is. Ik ben er helemaal kapot van. Hij was die dag gewoon zijn lieve vertrouwde zelf, rondrennend in de tuin met Suus.
Domino Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Oke, wel enorm sneu zeg misschien was er intern toch iets niet goed met hem en dat dit hem de das om heeft gedaan. Het is lastig te zeggen. Heel veel sterkte met het verlies!
Rian Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Sterkte. Ik geloof dat ik met iets wat ik niet vertrouwde meteen naar een dierenarts zou zijn geweest, al had in dit geval niet veel uitgemaakt denk ik, een hartprobleem los je meestal niet op. Het klinkt heel hard, maar voor hem is het misschien maar beter zo. Wie weet hoeveel last hij ervan had.
Proetski Geplaatst: 19 februari 2018 Geplaatst: 19 februari 2018 Wat verdrietig. Je denkt het beste voor je konijntje te doen door met hem langs de dierenarts te gaan.... Sterkte met het verlies van Daantje. Knuffel
Aanbevolen berichten