emmma Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 hallo, Als ik mijn konijn vandaag aan het vrijven was zag ik dat in zijn\haar oren korstjes zijn. Rond de korstjes is het licht rood. Wat zou het kunnen zijn? Ik weet niet of je het goed kan zien op de foto's...
Domino Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Heeft ze alleen daar een korstje zitten? Of op nog meer plekken? En is je konijn ingeënt?
emmma Geplaatst: 31 januari 2018 Auteur Geplaatst: 31 januari 2018 ze heeft ook op haar andere oor 2 Kleinere korstjes maar voor de rest nergens. Ik weet niet echt of ze tegen iets is ingeënt. Wij hebben haar van een vorige eigenaar gekregen. Zelf hebben we niks meer ingeënt.
Rian Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Ik zou het even aan een dierenarts laten zien.
Evee Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Oormijt misschien? Ik kan het niet zo goed zien maar raad inderdaad een dierenarts bezoek aan.
Aniek Geplaatst: 1 februari 2018 Geplaatst: 1 februari 2018 Oren zijn gevoelig door wonden door andere konijnen toegebracht, zit ze samen of heb je haar nog kort ze bij de vorige eigenaar samen zat?
Evee Geplaatst: 1 februari 2018 Geplaatst: 1 februari 2018 Gaat het alleen om het donkere plekje in de oorschelp? Of zitten er meer korstjes aan de oren? De foto's zijn niet zo duidelijk haha. Ben je al bij de dierenarts geweest? Bij oormijt zie je het meestal donkere korsten en prut wat dieper in de oren, en wat korstjes op de oorschelpen. Als het echt alleen het donkere plekje in de oorschelp van de bovenste foto betreft, dan lijkt het inderdaad eerder een bijtwond.
emmma Geplaatst: 1 februari 2018 Auteur Geplaatst: 1 februari 2018 @aniek ze zit niet samen met een ander konijn maar ik zie we regelmatig wilde konijnen bij haar kot lopen @evee ik ben nog niet naar de dierenarts geweest ik ben nu ziek maar vanaf ik een beetje beter ben zal ik kijken.
Storm5803 Geplaatst: 1 februari 2018 Geplaatst: 1 februari 2018 Heeft ze jeuk aan haar oren Als je eraan zit of beetje masseert. Storm had ook lichte kleur korstjes in en rond het oor. Dierenarts dacht oormijt maar haar oren zitten ook vol oorsmeer wat er niet uitgaat.
Domino Geplaatst: 6 februari 2018 Geplaatst: 6 februari 2018 @emmma hoe is het bij de dierenarts afgelopen?
emmma Geplaatst: 11 februari 2018 Auteur Geplaatst: 11 februari 2018 ik ben niet naar de dierenarts geweest want mijn oma had hetzelfde ook bij haar konijn gehad ik doe er nu een zalfje op. Diep In het oor is er niks. Het ziet er echt uit van wondjes. Het is al aan het beteren.
Evee Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Thuisdokteren is echt altijd een slecht advies. Ik adviseer echt om alsnog naar een dierenarts te gaan. Het is in Nederland zelfs strafbaar om zelf te dokteren en een dier de nodig medische zorg te ontzeggen. Toen je een huisdier aanschafte ben je dus de wettelijke verplichting aangegaan daarvoor te zorgen. Dat houd in dat je voor goed onderdak moet zorgen, voedsel, water en medische zorg. En ja, dat kost geld. Het klinkt alsof je het diertje in dat laatste te kort doet. Zalf smeren op een bijtwond waar al een korst op zit is niet aan te raden. Als het oormijt is zal zalf ook helemaal niets uithalen. Ik vrees dat je het door zalf op de plek te smeren alleen maar erger maakt. Even een extreem voorbeeld: een ooramputatie voor je konijn kost honderden euros meer dan 20 euro consult + 10 euro medicijnkosten. En ik vermoed dat je met die 30 euro bij de meeste dierenartsen een heel eind komt voor een probleem als dit.
Aanbevolen berichten