Sannedwergkonijn Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Hallo, ik heb een dwergkonijntje van 8 maanden oud. Ze is al een keer ziek geweest (niet eten + verstopt) en is hier een beetje gevoelig voor. Ik geef haar voornamelijk hooi in combinatie met brokjes (homogene brokken). Nu eet ze hier afgelopen weekend veel van en ik heb vrijdag rond de middag de kooi verschoont, nu ziet de kooi er zo uit. Is dit niet vrij veel? Sommige keutels zijn een beetje wit uitgeslagen. Nu merkte mijn huisgenoot die haar in het weekend verzorgd dat ze bloedvlekken achterliet op het bed. We denken nu aan een wondje op haar pootje of een gescheurde nagel, maar misschien dat het hier iets mee te maken heeft? Ze eet verder nog steeds goed! De foto is ingezoomd, dus ongeveer 20 /25 breed en lang
Iris Q Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik vind het er persoonlijk niet heel gek uitzien. De witte aanslag op de keutels kan van de urine zijn. Konijnen produceren heel veel keutels, dus zelf ben ik juist altijd blij om er een hele hoop te zien. Ik denk dat zolang je konijntje goed eet en drinkt, zich verder normaal gedraagt en de keutels op zichzelf er niet anders uitzien als normaal (kleiner, groter, met bloed) dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken. De bloedvlekken op het bed zijn natuurlijk lastig te verklaren. Kijk haar voor de zekerheid even helemaal na en hou het een beetje in de gaten, maar dit kan idd van een nageltje zijn geweest.
Aanbevolen berichten