Pepe Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Hallo, mijn konijn Woezel, ruim 12 jaar, is erg ziek. Ondanks medicatie (darmstimulering), pijnstilling en extra vocht toedienen wordt ze steeds zwakker. Ze wil niets meer eten en drinken, ze slikt het niet meer door. Het ziet er naar uit dat ze niet hersteld en dat we haar morgen, als ze dat haalt, uit haar lijden gaan verlossen. :-( Ik wil graag dat haar laatste uurtjes zo pijnloos mogelijk zijn. Ik heb het idee dat de pijnstilling (carprofen) niet zo lang werkzaam is tot haar volgende dosis. Heeft iemand van jullie ervaring met het tussendoor toedienen van een dosis? Groetjes Pepe
Evee Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Is het niet beter de oorzaak van het ziek zijn aan te pakken ipv symptoombestrijding? Wat is er precies aan de hand? Heb je een konijnkundige dierenarts? En nee, ik zou niet dubbel doseren, gewoon de normale dosering aanhouden. Met meer medicijn maak je de darmen waarschijnlijk alleen verder kapot en richt je waarschijnlijk alleen maar meer schade aan. Als het echt het einde is voor het diertje laat het dan inslapen, maar ik zou niet zelf gaan experimenteren met medicijnen.
Rian Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Nee, niet doen. Je gaat daarmee overdoseren; je geeft het konijn dan geen extra pijnverlichting. Ik kan me voorstellen dat dit voor haar en jou een hele nare laatste levensfase is. Soms is overlijden een verlossing. Richt je daar op, en probeer je niet bezig te houden met hoe het nu voor haar is. Ze zal het zich niet herinneren. Heel veel sterkte.
Pepe Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 Dank je wel voor je reactie. Vanochtend naar de dierenarts geweest, waar ik tevreden over ben, maar die kon geen oorzaak vinden. Woezel heeft sinds gisteren geen keutels meer, ze at vandaag nog wel lekkere dingen en dronk water. Ze was ook nog niet uitgedroogd of zo. Dus het leek er op dat ze na de behandeling wel herstel zou laten zien. Helaas is dit niet het geval. Woezel en ik hebben samen meerdere gasaanvallen en verstopping overleefd, maar dit gedrag heb ik nog niet meegemaakt. Ze werd de afgelopen periode steeds slomer, ze heeft artrose en ze is bijna blind. Het lijkt er ook op of ze het genoeg vindt geweest. En dat is oké, maar ik wil graag dat ze dan geen pijn heeft. Vandaar deze vraag.
Pepe Geplaatst: 18 januari 2018 Auteur Geplaatst: 18 januari 2018 11 minuten geleden zei Rian: Nee, niet doen. Je gaat daarmee overdoseren; je geeft het konijn dan geen extra pijnverlichting. Ik kan me voorstellen dat dit voor haar en jou een hele nare laatste levensfase is. Soms is overlijden een verlossing. Richt je daar op, en probeer je niet bezig te houden met hoe het nu voor haar is. Ze zal het zich niet herinneren. Heel veel sterkte. Ja, is een nare ervaring. Hopelijk is deze voor haar snel voorbij. Dank voor je medeleven.
Aanbevolen berichten