Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb zoals jullie weten Joost en Kruimel en Joost die drinkt wel erg veel de laatste tijd... Heb er nu een literfles aan en zon 300ml en binnen 24 uur zijn die leeg... Is het omdat het nu kouder is en Joost zon groot konijn? Ik vind de helft ook weer keurig terug in het hok en daar is niets mis mee.

Geplaatst:

Hoeveel weegt hij / hoeveel wegen ze samen? 

Een konijn drinkt 50-150 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Een 300 ml fles voor een koppel is dus vrij weinig water. Misschien dat je naast de fles ook een waterbak neer kan zetten? Konijnen drinken daar vaak liever uit omdat ze dan wat gulziger kunnen drinken. 

Afhankelijk van wat ze verder eten drinken ze meer of minder. Konijnen zweten niet, dus op die manier verliezen ze niet zo veel vocht met warm weer / inspanning als mensen doen. 

Veel hooi eten = meer drinken. 

Veel groenvoer eten = minder drinken. 

Geplaatst:

Ik heb 1 literfles en 1 fles van 300 ml tegelijk hangen.

Ik had eerst 2x 300ml hangen maar dat bleek dus te kort.

Ja wat wegen ze samen?

Kruim een kg of 2? Vrij kleinig konijntje? Joost zeker 4.

Dus dan klopt het wel...

Geplaatst:

Sorry ik had niet goed gelezen dat er ook een literfles hing. Maar qua gewichten van de konijnen zou het goed kunnen. Ik vind het in ieder geval geen extreme hoeveelheid als ze samen ongeveer 6 kg wegen. 

Maar als het drinkgedrag plots heel anders is dan eerst kun je altijd een dierenarts bezoeken om zeker te zijn dat er geen blaas of nierproblemen zijn. 

Let ook even op dat konijnen soms spelen met drink flessen zonder te drinken en dat die dingen kunnen lekken. Maar dan moet je er wel water onder vinden. 

Geplaatst:

Blijkbaar een fase want nu drinken ze gewoon weer normaal.  Wel dat zo'n grote fles nodig is, maar ik heb het idee dat het nu minder hard gaat. Bijzonder, ik probeer er echt op te letten genoeg hooi te geven en dat dan juist minder wordt gedronken ipv meer... (Ik ben dus meer hooi gaan geven)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .