Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu eens een topic over ons andere konijn genaamd Lotje (Harlekijn Franse Hangoor Voedster van ongeveer 2,5 jaar oud)

Lotje zit als sinds 16 september alleen terwijl ze de rest van haar leven altijd samen is geweest met ons probleem kind Binkie (zie o.a. dit topic )

Nu was Lotje best wel op der zelf en niet echt een aanhalig konijn. Sinds Binkie binnen zit is ze een stuk aanhankelijker geworden en komt ze in de ochtend en avond naar de deur toe gerend zodra ze ziet dat je er voor staat. Dit was voor ze samen was met Binkie minder.

Lotje is buiten haar vaccinaties nog nooit bij de dierenarts geweest en heeft ook nog nooit problemen gehad met haar gezondheid.

Alleen nu we Binkie regelmatig wegen ben ik haar ook maar gaan wegen.

Ik zag dat ze vorig jaar op 27-7-2016 5250 gram woog (kreeg ze ook meer voer dan nu)

Nu woog ze 27-9-2017  5030 gram en 14-10-2017 5040 gram.

Alleen nu woog ik haar maandag en toen woog ze 4865 gram. Dit is dus een afname van 175 gram in 1 maand. Aangezien bij Binkie de gewichtsafname uiteindelijk EC betekende had ik zoiets van zou dit bij haar ook het geval zijn of is het vooral goed in de gaten houden en bij ergere afname starten met Panacur?

Of kan het ook stress zijn omdat ze nu alleen is? Aangezien ze ook nu meer richting ons trekt.

Ze krijgt per dag 80 gram SS, paar keer per week blaadjes witlof en sla en een klein handje gemengde kruiden per dag. Snoepjes beperken we tot gedroogde banaan, appel en wortel zo nu en dan. Die hoeveelheid SS is de afgelopen maanden niet veranderd. Ow ja ze krijgt ook nog onbeperkt hooi.

Mevrouw eet goed, poept goed, drinkt goed en doet haar konijnen ding (vooral veel slapen en bij regen buiten blijven zitten). Dus voor de rest vertoond ze geen enkele voor van ziekte.

Bedankt voor al het advies alvast!

Geplaatst:

Hmm, lastig. Het is ten opzichte van het begingewicht wel een forse afname. EC blijft een gok, maar is gezien jullie situatie geen gekke gedachte. Je zou kunnen overleggen met je dierenarts of meebehandelen zinvol is. 

Geplaatst:

Zondag nogmaals gewogen en ze woog nu 4855 gram dus zeg maar gelijk.

We kijken het nog heel even aan met haar en houden haar goed in de gaten. Mocht het nog verder droppen dan gaan we gelijk naar de dierenarts.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nog even een korte update.

Vandaag woog Lotje weer 5050 gram sinds vorige week weer flink aangekomen (165 gram)

Laatste tijd wel wat meer voer (groente en kruiden) gegeven.

We hebben nog steeds wel het idee dat ze zich eenzaam voelt (als zoiets kan bij konijnen) erg aanhankelijk naar ons toe.

We gaan de komende tijd gewoon door met wegen iedere week. Mocht ze dan een gewichtsafname krijgen zijn we er heel snel bij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .