Ga naar inhoud

Konijnen van binnen naar buiten


Gribbel

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

 

Onze dwergkonijnen zijn van 13 februari en hebben altijd in de berging gestaan. Ongeveer 2 weken geleden hebben wij besloten dat konijnen vooral buitendieren zijn en meer ruimte nodig hebben dan dat wij ze boden. Heb zelf een buitenhok in elkaar gezet. Goed stevig en ruim genoeg om de binnenkooi erin te zetten. De konijnen hebben eerst een week buiten gewend (buiten spelen, binnen slapen) en nu zijn ze 4 hele dagen buiten. Ze hebben beschutting, kunnen droog zitten en hebben genoeg te doen. Aangezien het redelijk warme weken zijn geweest hebben wij ze buiten gezet. Ze spelen, rennen en chillen. Ze eten goed van het voer en van de grote hoeveelheid stro en hooi. Ze drinken uit een bakje en niet zoveel meer uit hun drinkfles (lijkt het). 

 

Ik vraag mij af of het goed gaat met de konijnen als het straks kouder wordt. Waar moet ik op letten en... ben ik te laat met ze buiten zetten? Snappen konijnen dat ze moeten schuilen voor regen en kou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je bent te laat met buitenzetten en hebt je konijnen nu zonder winterjas naar buitem gedaan. Als het kan zou ik ze weer binnen zetten en wachten tot volgend jaar mei voor je ze naar buiten doet. 

 

Buitenkonijnen starten in juni/juli al met de winterjas.  Het duurt ongeveer 3 maanden voor die goed is aangemaakt.  Begin/half september is echt het aller uiterste dat binnenkonijnen nog naar buiten kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .