Ga naar inhoud

Haakjes afslijpen bij Konijn


Hare

Aanbevolen berichten

Mijn Konijn moet om de 4 a 6 weken haar  haakjes later afslijpen. Ze word altijd onder narcose gebracht, en voordat ze weer goed wakker is duurt het uren.

De laatste keer was er een andere dierenarts die haar met lachgas verdoofde. Dit was veel beter voor haar.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de kosten voor deze behandeling. De kosten die ik betaal zijn rond de 40 euro.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Hare:

Mijn Konijn moet om de 4 a 6 weken haar  haakjes later afslijpen. Ze word altijd onder narcose gebracht, en voordat ze weer goed wakker is duurt het uren.

De laatste keer was er een andere dierenarts die haar met lachgas verdoofde. Dit was veel beter voor haar.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de kosten voor deze behandeling. De kosten die ik betaal zijn rond de 40 euro.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten verschillen per dierenarts. Als je dierenarts wat duurder is, maar zijn werk goed doet, zou ik daar liever voor kiezen dan voor een adres verderop wat wel goedkoper is maar minder goed. Op zich vind ik het overigens geen gek bedrag. Heb je al met ander voer of hooi geprobeerd de tijd tussen de behandelingen te rekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb alles al geprobeerd. Nee ik ben niet tevreden over deze dierenarts. Deze verdoofd het konijn en het duurt 5 tot 6 uur voor dat ze weer een beetje op haar pootjes kan staan. De tussentijd van de haakjes slijpen verschilt te veel. De ene keer is het 3 a 4 weken terwijl het ook wel eens 6 weken kan duren. De laatste keer was het 4 weken en toen zaten de haakjes al weer in haar wangetje, en tongetje. Het konijn moet tussen de tijd van haakjes slijpen een konijn zijn en geen pijn moeten hebben maar volgens mij heeft ze in de tussentijd last van haar gebit. Ze niest veel wat ook weer verschilt per behandeling. Ze is 7 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niezen niet samenhangt met de behandeling, maar wel bij het continu terugkeren van de haakjes hoort eigenlijk,  Je konijn kan een vergroeid schedeltje hebben. Sommige konijnen zijn zo doorgefokt of door inteelt dat ze helemaal vergroeien. Daardoor kunnen ze allerlei problemen krijgen zoals terugkerende haakjes en niezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Rian:

Ik denk dat het niezen niet samenhangt met de behandeling, maar wel bij het continu terugkeren van de haakjes hoort eigenlijk,  Je konijn kan een vergroeid schedeltje hebben. Sommige konijnen zijn zo doorgefokt of door inteelt dat ze helemaal vergroeien. Daardoor kunnen ze allerlei problemen krijgen zoals terugkerende haakjes en niezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .