Bibi10 Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Gisteren ochtend wilde ik mijn konijn eten gaan geven, maar ze was nergens te bekennen. Ze heeft een zandbak waar ze 24/7 toegang tot heeft, en daar groef ze kuilen in. Dit keer had ze weer een kuil gegraven. Ik trof mijn konijn dood aan bedekt onder het zand, ze lag wel nog aan het begin van de kuil, aan de open lucht zeg maar. Nu blijf ik het mezelf verwijten, had ik maar eerder die kuil dicht gegraven... ik ben bang dat er iets is ingestort waardoor ze is gestikt. Maar Mijn ouders zeggen dat konijnen zichzelf ingraven wanneer ze gaan sterven. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat ze onder het zand lag?
Lienappelsien Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Wat zal je geschrokken zijn! Het klopt dat konijnen, en dieren in het algemeen, zich vaak verstoppen als ze stervende zijn. Maar of ze zich dan ook helemaal ingraven weet ik niet. Het kan natuurlijk ook een ongeluk zijn geweest, dat de tunnel is ingestort. Voel je niet schuldig! Konijnen graven graag en helaas gaat het dan soms mis (als dat de oorzaak was). Ze heeft daarvoor in ieder geval wel altijd kunnen genieten van het graven, wat natuurlijk konijnengedrag is en dat jij haar hebt kunnen bieden. Sterkte. 1
Aanbevolen berichten