Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal! Sinds ruim een week hebben wij twee konijnen uit de opvang. Een van de konijnen niest behoorlijk veel als ze gras aan het eten is en soms bij het graven. Er is geen snot te zien. Weten jullie of ik hier iets mee moet doen? Of zou er alleen sprake zijn van irritatie door grassprieten en zand?

Bedankt alvast! !

Geplaatst:

Een konijn kan wel eens gewoon zomaar niesen, zoals wij mensen doen. Vaak is dat omdat ze in een stoffige omgeving zijn bijvoorbeeld. Een konijn kan ook een luchtweginfectie krijgen, ook dan zie je niet altijd snot aan de neus (vaak wel natte/vieze voorpootjes van het wegpoetsen van het snot).

Je zou voor de zekerheid naar de dierenarts kunnen gaan. Die kan kijken of het "gewoon" gevoeligheid is voor stof, of dat er meer aan de hand is.

Geplaatst:

Een van mijn konijntjes nieste in het begin ook veel. Ik denk dat er veel stof bij het hooi zat. Je zou het hooi (als je denkt dat het daar van komt) nat kunnen maken en kijken of dat scheelt. Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .