Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie me helpen. Konijn Pablo is aan het verharen, nu ook op zn kop. Niet heel veel, maar het verhaart wel echt. Er groeien nu ook nieuwe haren volgens mij, in elk geval op zn rug.

Maar sinds een paar dagen flappert hij veel met zn oren. En ook krabt hij aan zn oren en is chagrijnig.

De assistente bij de dierenarts zei dat ze niet wist of konijnen jeuk krijgen van verharen en dacht toch eerder dat hij wat met zn oren zou hebben.

Pablo heeft al eens een oorontsteking gehad, en toen flapperde en krabte hij ook met zn oren.

Maar nou moet ik erbij zeggen dat Pablo een gevoelig konijn is die snel ergens last van heeft. Ook van de warmte snel.

Dus ik wil niet al te snel naar de dierenarts gaan want vaak vinden ze dan niks. Dus als het van het verharen kan komen lijkt het me logischer dat dat het is.

Wat denken jullie?

Groetjes

Geplaatst:

Het zou bij ons toch ook jeuken of vervelend voelen als er haar in je oren komt? :D Maar heeft hij verder geen schilfertjes of ander prut in zijn oren? Het kan zijn dat hij iets met zijn oren heeft, maar ik denk toch echt eerder aan wat haar dat in zijn oren is gekomen en die wilt hij eruit halen. Misschien kan je hem helpen door met bijv. met een tandenborstel zijn kopje te borstelen en met een normale konijnenborstels de rest van zijn vacht? En eventueel wat losse plukjes eruit 'trekken'. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Haha ja lijkt me ook. Maar omdat de assistente bij de dierenarts dat zo zei begon ik te twijfelen. 

Ik zie nergens schilfers, daar had ik al naar gezocht. In zn oren kan ik niet goed kijken zo. Maar hij is een lionhead mix dus hij heeft ook veel lang haar bij zn oren.

Een tandenborstel is een goed idee! De borstels zijn te groot inderdaad voor zn kop. Ik pluk af en toe wat haren daar weg.

En ik kam/borstel hem om de dag al.

Maar omdat dat flapperen met oren ook zo goed ergens anders bij kan horen wilde ik toch graag even advies van anderen horen

Geplaatst:

Ik heb aan mijn konijnen nooit gemerkt dat ze jeuk hebben van het verharen. Wel dat ze meer wassen, maar niet dat ze met de oren flapperen of overdreven veel krabben. Ik zou het dus wel even goed in de gaten houden: zie je schilfertjes in de vacht of prut in de oren: wel naar de dierenarts gaan!

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .