Bloesempje Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 Help! Omdat mijn konijnen heel veel drinken dachten we dat het goed zou zijn nog een fles bij te kopen. Omdat we in het nachthok zelf geen fles konden hangen (geen gaas) dacht ik dat het goed zou zijn om een fles met zuignappen te kopen. De andere hangen in de ren en ze moeten dus als het regent door de regen om te drinken. Ik heb het zelf getest en het waren zeer sterke zuignappen, moest met al mijn kracht trekken om het los te krijgen. We gaven ze dus de fles en we hebben in de middag nog eens gekeken en alles ging goed. Toen moesten we weg en nu zijn we pas thuis. Ik wou ze nog wat eten geven en zag dat de fles er niet meer hing. Ik gaf ze dus eten en ze begonnen meteen te eten. Toen ik de fles oppakte zag ik dat er maar een halve, aangeknabbelde zuignap lag. In het hok vond ik nog een klein stukje en nog een halve. Van de drie zuignappen. De konijnen zien er kerngezond uit, eten en drinken. Moet ik dringend naar de DA of moet ik afwachten? Heel erg bedankt voor de hulp, een geschrokken baasje.
Bloesempje Geplaatst: 5 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2017 Toevoeging: het is de Ferplast Sippy large en er staat dat het plastiek niet giftig is.
Deeskuh88 Geplaatst: 5 augustus 2017 Geplaatst: 5 augustus 2017 Het gaat ook niet om het giftige, het gaat erom dat ze hiervan een verstopping kunnen krijgen. Je kunt een dierenarts bellen om te vragen of je iets kunt doen. En verder vooral in de gaten houden of ze beiden blijven keutelen.
Aanbevolen berichten