Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Vandaag keek ik eens in de oren van mijn konijn omdat ik hem vaak met zijn kop zag schudden en aan zijn oor zag krabben. Toen ik erin keek zag ik een soort oorsmeer. Echter toen ik wat info erover ging zoeken op het internet kwam ik ook de optie  tegen dat het mischien oormijt zou kunnen zijn. Het spul in zijn oren is namelijk niet vloeibaar of zacht.  

Geplaatst:

Ik zou morgen een afspraak maken bij de dierenarts. De oren van een konijn horen schoon te zijn, zonder smeer. Als het goed is krijg je een kuurtje van de dierenarts mee.

Geplaatst:

Mijn konijn had een paar weken geleden hetzelfde. Een soort bruine plekjes en er vielen wat plukjes (1mm) haar uit op de rand van het oortje. Maar het waren niet echt korsten zoals bij oormijt. Onder de microscoop zijn ook geen oormijten aangetroffen. Ze weten dus niet wat het is. Ze hebben toen advocate on spot (voor katten) gekregen, daardoor zag het er iets rustiger uit maar nog niet weg. 

De dierenarts heeft in Utrecht bij de universiteit het voorgelegd aan een vakgroep. En naar aanleiding van dat overleg hebben ze een ander medicijn besteld. Ik weet nog niet wat, want het was nog niet binnen. Maar als je wilt kan ik je op de hoogte houden.

Ik zou ook sowieso even naar de dierenarts gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .