ChunJing Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Volgens mij is Lena ziek. Gelukkig had ik al een afspraak voor ze alle 2 om ze te laten checken. Nu heeft Lena een vies raar oogje. Alsof er een kleine krent opzit. En lijkt alsof haar neusbrugje dikker is. Heb natuurlijk het een en ander gegoogeld. pfff ben benieuwd lijkt wel die enge ziekte myxomatose waarover ik heb gelezen. Hou jullie op de hoogte maar ben er al naar van. Arme mup. Verder lijkt het bij Lisa alsof ze ook wat aan oogje krijgt. We zullen zien
Lienappelsien Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Hopelijk valt het mee. Ga je vandaag naar de dierenarts?
ChunJing Geplaatst: 24 juli 2017 Auteur Geplaatst: 24 juli 2017 Hoi We komen net terug van de dierenarts. Ze hebben allebei een wondje bij het oog met korstje. Omdat ze dit alle 2 hadden weet de arts het niet 100% of het ook wel een wondje is. Het kon ook myxomatose zijn. Verder echt 2 dames en fit en levendig en gezond zagen ze er uit. We hebben zalf gekregen die ze 2x per dag op oogje krijgen. Dus is afwachten. De arts zei dat als het myxomatose is ze er eigenlijk niks aan kunnen doen. En dat het over gaat of zelfs 50% wat het niet overleefd. Dus ja weet nu wel waar ik op moet letten maar we zullen het beste hopen. Hopelijk was het dit wondje alleen maar.
Anjo Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Ze zijn niet geënt? In ieder geval maar hopen dat het geen myxomatose is en als de wondjes beter zijn laat ze dan beide even enten. Maar dat heeft de dierenarts hopelijk ook wel geadviseerd?
ChunJing Geplaatst: 24 juli 2017 Auteur Geplaatst: 24 juli 2017 Ze zijn de 12e juli nog geënt bij de dierenzaak.
Okki Geplaatst: 24 juli 2017 Geplaatst: 24 juli 2017 Zou het kunnen dat het een reactie is op de inenting en dat ze nu een lichte vorm van myxomatose doormaken?
Deeskuh88 Geplaatst: 26 juli 2017 Geplaatst: 26 juli 2017 En waarmee heeft de dierenzaak uberhaupt gevaccineerd?
ChunJing Geplaatst: 26 juli 2017 Auteur Geplaatst: 26 juli 2017 Hoi Ze zijn de 12e juli ingeënt tegen myxomatose en RHD type 1. We zijn nu 3 dagen verder en ik moet zeggen dat bij ze allebei de oogjes er al veel beter uitzien. Dus hopelijk was het maar een wondje. Is wel een heel karwei om ze te pakken maar gaat steeds beter.
Aanbevolen berichten