Leonie* Geplaatst: 14 juli 2017 Geplaatst: 14 juli 2017 Hallo! Mijn grote Lotharinger konijn Owen van ruim 5 jaar loopt sinds een paar weken moeilijk. Hij kan zijn linkerpoot niet gemakkelijk gebruiken waardoor hij omvalt als hij snel wil hupsen. Hij kan er wel op zitten maar gaat wel liever liggen. Ook plast hij zichzelf onder waardoor hij kaal is geworden aan de onderkant en het oppassen is geblazen met maden. Hij eet verder goed en keutelt ook prima. Ook is hij goed actief en alert, het lopen gaat alleen niet zo gemakkelijk. Ik ben al met hem naar de dierenarts geweest. Hij is getest op E. Cuniculi en dat was negatief. Hij heeft een tijdje carprofen drops gekregen, wat geen verschil maakte. Er zit wel gevoel in zijn poten en het is niet erger geworden in de afgelopen tijd, meer hetzelfde. Gister weer naar de dierenarts geweest en die zei eigenlijk dat ze het ook niet echt wist. Ze kon wel foto's maken, maar als het bijv. een hernia oid zou zijn dan zou ze het niet aanraden om verder te behandelen door de hoge kosten, lange proces en omdat hij al op leeftijd is. Ik moet zijn gewicht in de gaten houden, omdat hij ook wat afviel, maar verder is er niks wat ik hoef/kan doen. Hebben jullie misschien nog ervaringen of ideeën? Is het slim om naar een andere dierenarts te gaan of is dit niet zo'n rare conclusie? Zoals het nu lijkt is het gewoon wachten tot hij zich slecht voelt en hem dan laten inslapen... Bedankt alvast! Groetjes, Leonie
Evee Geplaatst: 14 juli 2017 Geplaatst: 14 juli 2017 E cuniculi is niet met 100% zekerheid te testen zolang het konijn leeft, en pas echt te bevestigen als het konijn al overleden is. Ik zou er dus zeker van uitgaan dat dat het is. Alle symptomen wijzen er wel op. Naar een andere dierenarts gaan is zeker niet vreemd. Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk behandeling tegen EC starten!