Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Liefhebbers,

Een drie weken geleden heeft ons konijn onder narcose zijn kiezen laten afknippen/vijlen bij de dierenarts.

Een week later kreeg het konijn een kaal plekje op zijn rug, dit hebben we wederom na laten kijken en volgens de dierenarts had dit te maken met de toediening van de narcose (plek van de injectie).

nu.. twee weken later (in totaal drie weken na narcose) is de plek alleen maar groter geworden en is hij ook kaler geworden. Zie foto's.

is dit normaal en gaat dit vanzelf over??

we verschonen wekelijks zijn kooi en hij eet goed.

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

groetjes Yvanka

IMG_0050.JPG

IMG_0051.JPG

Geplaatst:

Dat ziet er niet fijn uit. Toch maar weer even langs de da zou ik zeggen, helemaal als het groter is geworden. Het moet wel behandeld worden denk ik. Ik zou niet weten waarom een konijn zo'n plek die ook nog groter wordt zou kunnen krijgen door een injectie van een narcose, maar heb er eerlijk gezegd niet zo veel verstand van.

Geplaatst:

Ziet er inderdaad niet zo goed uit.
Ik ben op dit gebied maar een leek hoor maar kan het zijn dat het konijn jeuk heeft en met zijn voortanden dit veroorzaakt heeft?

Of door het krabben van 1 van zijn poten?

Ik zou toch de DA weer bezoeken. ;)

Geplaatst:

Klinkt raar maar onze hond heeft dit ook ooit eens gehad van een injectie. En daar krabben/bijten werd t groter. Moest wel behandeld worden door de dierenarts. Weet niet meer hoe ofvwat. Maar zou zeker naar de da gaan.

Geplaatst:

Misschien is het wel helemaal niet van de injectie maar heeft je konijn mijt waardoor er erge jeuk ontstaat? Ik zou inderdaad maar even terug gaan, ik denk dat ze iets moet krijgen tegen de jeuk en tegen het krabben, het is nu wel al een wondje.

Geplaatst:

Hij likt het ook schoon, iets wat elk dier zou doen denk ik.

Het enige gekke is dat dat het groter wordt.

ik kan er op internet ook niets over vinden.

deze week wellicht toch weer terug, misschien is er toch iets te makkelijk over gedacht van de DA.

Geplaatst:

Als hij de plek likt is het juist heel goed te verklaren dat het groter wordt. Een wond kan alleen helen als de wondranden droog blijven. Dat is bij likken niet het geval. Het wondbed zelf krijgt ook niet de kans te genezen (de wond kan niet sluiten als het nat is en wondranden kunnen niet naar elkaar toe groeien) en de wond wordt daardoor groter.

Ik zou zeker weten terug gaan en met de DA overleggen hoe je kunt zorgen dat hij niet meer aan de wond kan komen. Een kap om is echt dramatisch bij konijnen, maar misschien laat die van jou het wel toe.

Geplaatst:

Een van de konijnen van mijn dochter bijt ook steeds zijn huid kapot als hij een prik heeft gehad, hij krijgt dan een speciaal rompertje aan. Hij blijft er anders ook aan bijten en likken en dan geneest het niet. Dat rompertje is even wennen voor een konijn, maar is fijner dan een kap.

Geplaatst:

Bedankt voor al jullie reacties! Fijn om zo advies van iedereen te krijgen!

Inmiddels heb ik Youp, ons konijn ook een rompertje aan gedaan en lijkt het er op dat er weer haar op de plek begint te groeien:D Doet me goed te zien dat het eindelijk begint te helen!

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .