Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daar ben ik weer, heb alweer een vraag.

Mijn dametje Dotje had 4 weekjes terug haakjes op haar kiesjes. Die zijn verwijderd. Toen ze die haakjes had, had ze ook last van een ontstoken oogje. Dit had ze dus al toen we haar haalden bij de opvang, de haakjes en last van het oogje. De opvang zei dat het ontstoken oogje weg zou gaan als de haakjes verwijderd waren.

Maar ik heb het idee dat ze nog steeds last heeft van haar oogje. Ik heb al een afspraak bij de dierenarts gemaakt, maar wil graag jullie mening. Wat zou het kunnen veroorzaken? 

Ik heb fotos bijgevoegd. Eerste is van haar goede oogje en de andere van haar (ontstoken) oogje

20170707_172325-1152x864.jpg

20170707_173325-1152x864.jpg

Geplaatst:

Gezien de prut in het ooghoekje denk ik dat het probleem in de traanbuis zit. Misschien een stukje hooi dat erin gekomen is? Ik heb hier wel eens een sprietje hooi uit een ooghoek van een van de nijntjes gehaald waarvan ik niet eens had verwacht dat het erin zou passen. Heeft ze ook snot aan haar neusje aan die kant?

Overigens vind ik het wel reuze meevallen wat ik zie, het oogje zelf ziet er prima uit. Vind ik dan. Maar ik ben geen dierenarts :$

Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Sterkte ermee!

Geplaatst:

Ik heb goed gekeken, maar ik zie geen hooitje in dat hoekje. Met haar neusje is niks aan de hand, geen snot of slijm gelukkig.

Ben blij dat je zegt dat je vind dat het mee valt! Ik maak me erg snel zorgen over mijn dieren en wil toch voor de zekerheid naar de dierenarts. Ik ga er liever voor niks heen en dat er niks aan de hand is, dan dat ik er te laat heen ga en het iets ergs blijkt te zijn 

Geplaatst:

Ik vind het ook nog wel meevallen eigenlijk!

Ik heb paar weken geleden zelf een konijn met een oorontsteking gehad! En toen was ook dat hele randje vuurrood, dat zie ik bij die van jou niet. En bij mijn konijn, kwam er echt heel veel troep uit haar oogje, en was de vacht daar ook helemaal nat, en dat zijn dingen die ik bij die van jou niet zie.

Ik vind het echt reuze meevallen eerlijk gezegt

Geplaatst:

Ze heeft er de ene dag ook meer last van dan de andere dag. Soms zie ik niks en zie ik geen traantjes, maar vandaag bijvoorbeeld wel weer. De hele vacht rond haar oog is nat. Het randje om haar oog is gek genoeg niet rood. Wat moet ik nou met dat beestje :(

Geplaatst:

Bij mij heeft ze eerst oogzalf gekregen, die sloeg niet aan, en een week later terug gegaan en toen kreeg ze antibiotica, en die hielp wel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .