Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi! Ik heb sinds twee weekjes nieuwe konijntjes. Ze komen bij een meisje vandaan die per ongeluk een nestje had gekregen omdat er twee van haar konijntjes ontsnapt waren en elkaar gevonden hadden...

Nu zag ik afgelopen week dat 1 van de twee een natte ooghoek had en het 'ooglid' lijkt wat rooder. Verder geen witte uitvloeiing. Nu lees je natuurlijk overal gelijk horrorverhalen over myxomatose, maar de kans dat die kleine nu al myxomatose heeft opgelopen lijkt me zeer klein. Ze zitten binnen en ik heb altijd een hor voor mn raam, dus kamer is over het algemeen vliegvrij. In het hok ligt natuurlijke bodembedekking wat geen stof afgeeft, maar ze hebben natuurlijk wel hooi in het hokken liggen. De kleine vond mn kast ook zeer interessant om onder te kruipen en daar lag heel wat stof. Hij is verder ontzettend vrolijk en relax. Eet goed, maar groeit niet zo hard als in broertje. Nou was hij sowieso al aanzienlijk kleiner toen hij hier kwam. Ik maak me alleen toch wel wat zorgen om hem. Ik vraag me af hoe het kan dat hij zo snel zoiets al te pakken heeft. Na 1 week... Hok wordt verder goed schoongemaakt, maar ze liggen het liefst wel onder de verwarming onder mn raam. Ik ga er sowieso even mee naar de dierenarts, maar als het kan wacht ik tot woensdag tot hij naar het konijnenspreekuur kan. En broer is verder helemaal gezond. Ze rennen en springen samen heerlijk rond en spelen met alles wat ik ze geef zo ongeveer. Wat denken jullie? Asap of even paar nachtjes nog slapen? 

Alvast dank jullie wel!

Geplaatst:

Het ziet er niet zo heftig uit dat ik gelijk aan Myxomatose zou denken. Ik denk dat je hiermee prima kunt wachten tot woensdag. Wel goed dat je ermee naar de dierenarts gaat. Misschien dat je ze woensdag meteen kan laten vaccineren, dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .