BunnyFlip Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Onze Franse hangoor heb ik net in de ren gezien en vond hem er niet goed uit zien. Ik zag al een paar dagen rui maar verder niets opgevallen. Hij geef tussen z'n vacht een paar kale plekken met iets wat lijkt op roos. Ook vind ik dat hij erg sloom is. Hij is al wel 5 jaar oud... maar altijd in goede conditie en nooit iets gemankeerd. De dierenarts kan ik maandag pas terecht maar maak me wel zorgen. Zijn er kenners die er iets over kunnen zeggen? Zie fotos. Hij lijkt ook wel mager op de fotos maar dat valt mee. Hij eet wel gewoon en kan nog steeds de eerste verdieping van het nachthok in klimmen.
Sjimmie Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Dit zou wel eens vachtmijt kunnen zijn. Bij de dierenarts kunnen ze dit bekijken door middrl van een microscoop. Vachtmijt wordt vaak behandeld met Stronghold pipetjes of een andere vorm van selamectine/ivermectine.
BunnyFlip Geplaatst: 17 juni 2017 Auteur Geplaatst: 17 juni 2017 Ok, we gaan maandag met hem naar de dierenarts.
Aanbevolen berichten