KnabbelBabbel26 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 Lieve allemaal! Mijn vriend en ik hebben 2 ontzettend lieve ex-rammetjes. Helaas ging het uiteindelijk niet goed tussen hen, en we wilden er geen van de 2 kwijt. Dus wat hebben we besloten, allebei de heren krijgen een dame! Vorige week hebben we ze gekoppeld in de opvang K'nijn en Ko in Bavel. Dat ging uitstekend. De koppels zijn smoorverliefd en ik ben erg blij dat we deze keuze gemaakt hebben. 2 hangoor dames, Dotje en Lotje. Allebei nog jong. Maar nu..Dotje heeft een haakje op haar kiesje en deze wordt donderdag verwijderd. Dotje is de bruine hangoor. Ik ben een stresskip en ik haal me de raarste dingen in mijn hoofd, ben altijd bang dat er wat gebeurt tijdens een ingreep. Hoe risicovol is deze behandeling? Is het gevaarlijk? Kan iemand mij er meer over vertellen? En zit ik me weer zorgen te maken om niks? Ik zoek denk ik gewoon geruststelling, mijn konijntjes betekenen erg veel voor me. Alvast bedankt!
Sanne1993 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 Het is gevaarlijker om de haak te laten zitten Een haakje wegvijlen is opzich niet zo'n zware ingreep, maar er is wel een beetje narcose voor nodig. Vandaar dat er toch een klein risico aanzit.
KnabbelBabbel26 Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Geplaatst: 13 juni 2017 Dankjewel! Is het minder zwaar dan bijvoorbeeld een castratie? En ja ik laat het ook absoluut niet zitten, want ik weet dat als die haak groeit dat het dan in haar wang of tong gaat prikken.. en dat is naar voor dat arme hummeltje. Vandaar dat ik het overmorgen laat weghalen
Koosje Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 Strak plan! Als de haak gaat prikken dan is de kans héél groot dat het dier niet meer gaat eten en dan ben je verder van huis.
KnabbelBabbel26 Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Geplaatst: 13 juni 2017 Ja daarom! En dan liggen haar darmen stil en dan ben ik haar misschien kwijt... Ik maak me gewoon heel snel zorgen om mijn dieren en ik zal eerlijk zijn, ik vimd het dood eng, dat wegvijlen in zo'n klein bekkie.
KnabbelBabbel26 Geplaatst: 14 juni 2017 Auteur Geplaatst: 14 juni 2017 Maar dan zit ik met nog iets. Het wordt morgen warm en savonds zou er regen en onweer komen. Moet ik Dotje en Babbel binnen zetten na de behandeling? Of gewoon buiten waar hun verblijf is? Het is 's middags wel warm in mijn achtertuin, er hangt wel een groot schaduwdoek.
Deeskuh88 Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Ik zou ze gewoon terugzetten op hun vertrouwde plekje. Dat is voor hen het meest 'normaal'. Wat schaduwplekken en vers water. Icepod oid zou ik even afwachten, ivm de narcose. Konijnen vinden het soms dan wat moeilijker hun lichaamstemperatuur goed te houden, dus dan kan de warmte extra meehelpen. Kijk even aan hoe de patient eraan toe is en dan lukt jou dat prima om eventuele extra zorg in te schatten
Aanbevolen berichten