Ga naar inhoud

Incubatie tijd verkoudheid


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

weet iemand van jullie de incubatietijd van verkoudheid bij konijnen? Mijn konijn is even op het balkon geweest toen het waaide. Ik vind tocht een lastig begrip. Aangezien hij in het verleden verkouden is geweest ben ik erg angstig. Aan de andere kant van de woning was alles dicht, maar er was wel een koude luchtstroom voelbaar. 

Weet iemand of dit al voldoende is voor klachten en wanneer dit dan zou moeten zijn? 

 

Groetjes Meta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoudheid bij konijnen, daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

Incubatietijd in deze context bestaat ook niet.

"De incubatieperiode of incubatietijd van een ziekte is de tijd die verstrijkt tussen de besmetting en de eerste klinische symptomen van de ziekte. Deze periode kan uiteenlopen van een aantal dagen tot vele jaren."

Er is geen besmetting geweest, alleen wat wind.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pasteurella ontstaat bij mijn weten niet door wind. Het kan besmet zijn door een ander dier of mogelijk een allergie hebben door bodembedekking, of een strootje in de traanbuis o.i.d. dergelijks hebben. Zo lang je beestje gezond en wel is, lekker van genieten :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .