Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi, een kleine vraag. Ik heb laats konijntjes overgekocht, waarvan een een lionhead konijntje is en de andere een lobear konijn is. Het zijn beide volwassen konijntjes. Ze hebben tijdelijk in een binnen hok gezeten, waAr we ze afgelopen dagen vooral buiten hebben gezegt en in de ren hebben laten vrij lopen. 

2 dagen later hadden we het hok erbij gekregen.

Mijn lionhead konijntje had opeens heel veel haar uit val en de andere niet. Ik had begrepen dat dit kon komen door de rui. 

Maar ik weet niet of het normaal is dat die aan de onderkant, dus zijn buik, allemaal kale plekken (zie foto).

Ik merk verder ook niet dat zij minder eet, of echte ziektes symtopmen.

Dus wilde ik vragen of dit wel normaal is.

alvast bedankt voor het antwoorden! 

IMG_6102.PNG

Geplaatst:

Ik weet niet om wat voor geslachten het gaat van de konijntjes? Aangezien ze bij elkaar hebben gezeten. Dit is namelijk niet echt een normaal verloop van de rui, maar ik weet natuurlijk niet of dit wel normaal is voor specifiek dit konijn. Het lijkt mij eerder op uitgetrokken haar, vandaar dat ik naar de geslachten vraag. En zijn ze gecastreerd of niet?

Geplaatst:

Hoi! Bedankt voor het reageren, nee ik ben er ook net achter gekomen dat het wass schijnzwangerschap is. ik had de dierenarts even gebeld die had me verteld dat het dus schijnzwangerschap kon zijn, omdat het nu de tijd van het jaar was en ook omdat ze sto en hooi tegen de muur aan het duwen is. En dat het ze kaal werd zo dat ze makkelijk dr jong zou kunnen voeden die ze niet gaat krijgen, hahaha! Ze is trouwens ook niet gesteriliseerd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .