Knuffeltje Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Hallo, Flink poosje geleden dat ik hier geweest ben. Heb twee ongeholpen voedsters, en die krijgen 2x per dag 2 handjes bix. Een handje per konijn per keer. Keurig uitgerekend, dat dit niet veel is. Af en toe krijgen ze wat groenvoer, witlof of wortel bijvoorbeeld. (Ja, en onbeperkt hooi, uiteraard) Nu viel het me op dat mijn jongste voedster, van twee onwijs is gaan groeien. Daar ga ik binnenkort mee naar de dierenarts uiteraard maar wat denken jullie dat het kan zijn? Ze krijgen dus geen extra snacks, wel eet ze denk ik meer dan mijn andere konijn, maar zó extreem dik worden?? Ben echt bang dat er meer aan de hand is en daarom ga ik de dierenarts er over contacten. Binnen een paar maanden is ze gewoon enorm gaan uitdijen, heb er geen ander woord voor. De buik voelt wel zacht en soepel, maar voor een middelgroot konijntje schiet het je haast in je rug als je haar optilt. Heb haar nog nooit gewogen maar ze weegt gewoon echt zwaar...
Evee Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Ik zou zeggen schaf een keukenweegschaal aan en ga toch wegen. Zowel je konijnen als de hoeveelheid voeding. Dan kun je het een beetje in de gaten worden. Eten ze verder wel goed hooi? Weet je 100% zeker dat het 2 voedsters zijn? Het kan zijn dat jij denkt dat twee handjes per konijn weinig is, maar mijn konijntjes krijgen per dag met z'n tweeen maar één maatschepje (dat is ongeveer 1 handje) biks. Misschien als je het weegt blijkt het toch meer te zijn dan nodig.
Knuffeltje Geplaatst: 1 juni 2017 Auteur Geplaatst: 1 juni 2017 Ik heb al eens geprobeerd apart voer te geven, maar dat gaat lastig omdat ze da beide gefrustreerd raken. Want ze eten door de dag heen hun voer op. Wel een keer boven dichtgezet maar toen wilde Woezel niet eten omdat die niet snapte waar Kruimel was. Dus op een handje per dag kunnen ze ook prima toe? Denk dat ik echt ga verschieten als ik weet hoeveel Kruim weegt... Ja, hooi eten doet ze verder ook prima. Was juist Woezel die laatst een paar dagen bloed in de urine had, maar daar is alles juist weer goed bij.
Aanbevolen berichten