CaptainKluns Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Beste Bunnybunchers, Sinds van kleins af aan heb ik allergieën en ben astmatisch. En toch vaak konijnen gehouden maar nooit of zelden last van allergische reacties gehad. Vorig jaar heb ik een half jaar lang gepast op het konijn (Japanner ras) van mijn vriendin. Het konijn liep soms op bed en was vooral op de bank, naast mij te vinden. Zelden, had ik een allergische reactie en werkte mijn medicijnen meteen bij inhaleren. Daarna, besloten om zelf een ram, (Nederlandse (dwerg)hangoor, aan te schaffen en deze later te koppelen aan haar voedster. Wat ik meteen merkte bij de aanschaf, in Februari, was dat ik allergische reacties kreeg maar probeerde dit te negeren. Ik wist toen niet waar het aan lag. Een maand later verdwenen deze klachten. 3 maanden later, met de plotselinge opkomst van het warme weer is, denk ik, het beestje weer gaan verharen en heb hier nu toch weer een paar goeie nachten last van gehad. I.v.m. astma betekent dat een allergische reactie mij meteen zo benauwd maakt dat ik minder goed in slaap kom of ook maar weer terug in slaap kom na erdoor gewekt te zijn. Tevens werken mijn medicijnen ook niet bij deze allergische reactie. Ik maak regelmatig schoon en heb ook een luchtreiniger en anti allergie hoeslakens tegen huisstofmijt. Nu lees ik dat de huidschilfers en vacht per konijn verschillen en dit de oorzaak kan zijn van mijn allergische reactie bij het nieuwe konijntje. Zou iemand mij tips kunnen geven zodat ik met zekerheid kan zeggen dat het aan enkel het nieuwe konijn ligt en dat ik ook voor deze allergisch ben? Verschilt de vacht/huidschilfers per ras? of per konijn? Of ik nog twijfel of dat ik simpelweg wil ontkennen dat ik allergisch ben voor het konijntje blijft bij mij nog steeds de vraag. Het is echt een heel mooi beestje en zou zo zonde zijn om afstand ervan te moeten doen. Groetjes
Lienappelsien Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Is het een optie om ze naar buiten te verhuizen? Dan heb je er misschien minder last van?
Aanbevolen berichten