Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Mijn konijn Chucky gedraagt zich vandaag anders dan normaal, ik denk dat hij zich niet lekker voelt maar denken jullie dat een DA ook nodig is?

Hij verplaatst zich met tegenzin en zit/ligt nu steeds met zijn ogen een beetje dicht. Hij knarst ook regelmatig een beetje met zijn tanden.

Hij heeft ook geen trek in eten.

Groetjes iloveChucky

P.s. Suggesties welkom, kritiek liever niet. :)

Geplaatst:

Dit is in mijn ogen echt spoed. Niet eten is een indicatie voor ziekmzijn, tanden knarsen en ongemakkelijke houding duidt op pijn. Dus zet er echt ff spoed achter. Beterschap!

Geplaatst:

Zodra een konijn niet eet is het niet goed. Dus ja dierenarts direct. Een konijn kan namelijk niet erg lang zonder eten anders komen de darmen stil te liggen en gaan ze dood. Dwangvoeren is vaak nodig om die reden. 

Geplaatst:

Nu meteen de dierenarts bellen. Mississippi deed een tijd geleden precies hetzelfde, inclusief trillen, en dat had niet veel langer moeten duren. Dit is echt een hele goede reden om buiten werktijden naar de spoedarts te gaan.

Geplaatst:

Ik ben diezelfde avond naar de DA met hem geweest en die heeft hem pijnstillers, vocht en volgens mij ook cisaral drops toegediend. Hij is nu weer een beetje aan het opknappen gelukkig. :)

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Wat goed dat je bent gegaan. Konijnen kunnen er zo tussenuit piepen als je pech hebt. 

Hou hem goed in de gaten en let ook op zijn temperatuur. Konijnen koelen erg snel af als ze ziek zijn. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .