Sjors en Noortje Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Een week geleden kreeg ons konijn een gasbuik. Hierdoor heeft hij nu een week binnen in 21 graden gewoond. Hij heeft nu nog 3x per dag dwang voer en 1x per dag medijnen. Laatste moeten we nog een week geven. Het voeren mogen we denk ik wel stoppen dit weekend. Maar we willen hem wel liever binnenhouden tot ook zijn medicijnen klaar zijn. Nu is mijn vraag: Kan mijn konijn nog naar buiten, weer in zijn eigen huis, na 2 weken ziek en binnen te zijn geweest? Of is hij zijn buitenvacht dan kwijt? Ik heb hem wel iets zien verharen deze week, maar niet hele plukken. Of is het toch beter te wachten tot het weer wat warmer is 's-nachts? Of toch nu alweer naar buiten en dan daar zn medicijnen geven?
Deeskuh88 Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Over een weekje zit je ook rond ijsheiligen, en na die periode kunnen konijnen zonder wintervacht ook naar buiten. Over het algemeen is een dag of 14 ook niet lang genoeg om de wintervacht compleet te verliezen. Daarbij zijn ze in deze periode sowieso al een groot deel van de wintervacht kwijt. Dus samengevat: Ja hoor, dat kan gerust Let wel dat als hij buiten een maatje heeft, je even op moet letten of dat nog gewoon goed gaat. Anders even herkoppelen op neutraal terrein. 1
Sjors en Noortje Geplaatst: 6 mei 2017 Auteur Geplaatst: 6 mei 2017 Super! Dank je wel voor je reactie.
Aanbevolen berichten