femmie Geplaatst: 4 mei 2017 Geplaatst: 4 mei 2017 Hoi allemaal, Al een tijdje heeft Woezel in een oor van die bruin zwarte vlekken in haar oor. eerst dacht ik dat het niet zo erg was maar ik begin toch te twijfelen vooral omdat het nu gaat verplaatsen. Het gaat nu langzaam verder haar oor in en op sommige plekken wordt het dikker. Ik denk zelf dat het iets van oorsmeer is als dat kan bij konijen... Ik weet niet zo goed wat ik nu precies moet doen zo laten of het gaan schoonmaken....
Evee Geplaatst: 4 mei 2017 Geplaatst: 4 mei 2017 Over het algemeen hebben konijnen vrij schone oren waar nauwelijks iets van oorsmeer in zit. Ik dacht eerst dat het misschien gewoon pigment vlekken waren, maar je geeft aan dat het dikker wordt. Meestal is het dan toch iets van oormijt of andere problemen. Ik zou voor je zelf gaat poetsen toch even langs de dierenarts gaan voor de zekerheid.
femmie Geplaatst: 4 mei 2017 Auteur Geplaatst: 4 mei 2017 Ik heb net een foto ervan gemaakt misschien is het zo wat duidelijker. (ik hoop dat de foto werk ) Ze houdt haar ook goed schoon maar ik denk dat ze er niet meer bij kan... Heeft mijt niet meer te maken met schilvers of is oormijt weer heel anders?
femmie Geplaatst: 4 mei 2017 Auteur Geplaatst: 4 mei 2017 Ze heeft sinds gister wel weer flink schoon gemaakt het dikke stukje is wel weg gegaan maar er zit als nog best veel.
Sanne1993 Geplaatst: 4 mei 2017 Geplaatst: 4 mei 2017 Hiermee zou ik zeker even naar de dierenarts gaan. Het lijkt behoorlijk veel op oormijt en dan is een behandeling ook wel prettig voor je konijn. 1
Evee Geplaatst: 4 mei 2017 Geplaatst: 4 mei 2017 3 uur geleden zei femmie: Heeft mijt niet meer te maken met schilvers of is oormijt weer heel anders? Jij bedoelt denk ik van die extreme gevallen waarbij de complete oren zijn aangetast. Zo is het in het begin niet, zoals op jouw foto nu, van dat donkere smeer, dat is vaak hoe het begint. Even een willekeurige foto van het internet geplukt, in dit geval is het volgens mij een kattenoor, maar dit is oormijt.
Aanbevolen berichten