Bunnybabys Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Hi allemaal, Mijn voedster wordt morgen gecastreerd. (omdat ik toch uit voorzorg wil handelen, en gezien ons geluk op gezondheidsvlak... misschien wel verstandig). Ze is nog maar 7 maanden, dus hopelijk hartstikke fit en mijn DA heel kundig. Ik heb een tasje klaarstaan met lekkers en hooi voor mee naar de DA. Wat doe ik het best als ze terug thuis is? Snugglesafe en handdoeken en dekens liggen klaar, net als dwangvoeding en pijnstillers. Haar vriendje is best kalm (zij is zelf vooral de druktemaker), kan ze daar gelijk mee terug? Of in een afgesloten stuk van hun verblijf (binnen)? Of apart. Gevoelsmatig moet ik ze niet helemaal uit elkaar houden. Zij is soms (op het hoofd van mijn ram) aan het rijden en de drukteschopper. Wat hormonaal is gestuurd, is dat gelijk weg? Of duurt het net als bij rammetjes wat langer voordat de hormonen uit het lijf zijn? Als er nog meer tips zijn, hoor ik her graag! Zo zenuwachtig.
Sanne1993 Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Het hormonale zal niet gelijk weg zijn, maar vaak voelen ze zich na zo'n operatie nog niet fit genoeg om zich echt hormonaal te gedragen. Ik zou ze gewoon lekker bij elkaar zetten als ze weer thuis is. Mocht je dan toch merken dat hij te druk is voor haar kun je ze altijd nog uit elkaar houden tot ze weer wat meer is opgeknapt.
Evee Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 In dit artikel staan veel tips https://www.bunnybunch.nl/informatie/zorg-voor-na-operatie/
Huiself Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Bij mij is Hailey vorige week ook geholpen en mevrouw had inderdaad absoluut geen behoefte om iets met Chip te gaan doen. Chip was op zijn beurt juist heel lief: hij ging voortduren bij haar in het afgesloten hoekje van hun hok zitten. Hoe is het gegaan?
Bunnybabys Geplaatst: 20 april 2017 Auteur Geplaatst: 20 april 2017 Operatie is goed gegaan. Ze is nu thuis, maar nog erg slaperig. Net haar pijnstillers gegeven, of ook alles binnen is gekomen...? Ze lijkt ook wat mank te lopen, kan dit? Door hechtingen of omdat ze nog dronken is.
Bunnybabys Geplaatst: 20 april 2017 Auteur Geplaatst: 20 april 2017 Mijn rammetje ging jagen, helaas. Had gehoopt dat hij rustig zou zijn. Voedstertje piepen en stampen, dus nu zit zij in een andere ruimte in huis. Hoe pak ik dit nu verder aan? Mijn ram gedraagt zich duidelijk anders, al na 1 dag alleen te zijn. Dus hij heeft wel snel weer zijn maatje nodig, maar mijn voedster heeft rust nodig. Moet ik ze helemaal apart houden, en tot wanneer? Of kunnen ze tussendoor samen proberen? Paniek hier.
Sanne1993 Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Ik zou ze gewoon even helemaal apart houden voor minimaal een dag of 3 - 4. Daarna weer eventjes op neutraal terrein voor een paar uurtjes.
Bunnybabys Geplaatst: 21 april 2017 Auteur Geplaatst: 21 april 2017 Oke. Ik vind het allemaal erg spannend. Ze piepte vanmorgen helemaal toen ik pijnstillers wilde geven. Inmiddels heeft ze al gekeuteld en zelfs brokjes gegeten.
Aanbevolen berichten