Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanwege haakjes probeer ik Kruimel en Divoo aan nieuw voer te laten wennen. Ze kregen eerst een week 's ochtends 10 gram Trovet en 's middags 50 gram hun vertrouwde SSmature. Na een week naar 15 gram en 45 gram gegaan. Maar ik merk dat Kruimel zachte keutels blijft houden. Ook laat ze af en toe haar plaa lopen volgens mij (als ze heeft gelegen). Kan dit te maken hebben met het nieuwr voer? Ik denk er nu aan om weer terug te gaan naar 60 gram SS (en tijdelijk geen Trovet)

Ik ben trouwens wel in een keer van hun gewone hooi naar Timothee hooi overgestapt. Hooi hoeft niet opgebouwd te worden toch? Of zit hier het probleem?

Geplaatst:

Hooi hoeft niet opgebouwd te worden, maar eet ze van het timothy hooi wel net zo veel als voorheen? Zachte keutels kan namelijk ook komen doordat ze niet genoeg / geen hooi eten.

En ben je gelijk van zowel voer als hooi overgestapt? Of het hooi al eerder?

Plas laten lopen is niet iets wat met overstap van brokken te maken heeft. Het is iets wat op blaasproblemen kan wijzen, ouderdom maar ook EC. Wel even iets om goed in de gaten te houden dus.

Geplaatst:

Van het timothy hooi eten ze nog meer dan ze voorheen deden. Ik ben inderdaad tegelijk overgestapt. Vandaag weer even gestopt met Trovet. 
Het plas laten lopen ga ik in de gaten houden. Ze strooien op dit moment ook met keutels door het hele hok. Ik heb het idee dat dat met het voorjaar te maken heeft...

Geplaatst:

Zit de urine ook op het konijn zelf? Of bedoel je met plas laten lopen meer dat ze op allerlei verschillende plekken plassen, onzindelijkheid dus?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .