Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, 

Ik heb sinds kort weer twee konijnen. De vorige twee zijn kort na elkaar door Rhn2 overleden, dat was in september. Ik heb het hok goed schoongemaakt en ontsmet, maar er is dus ook een flinke tijd overheen gegaan. 

Maar deze konijntjes zitten s nachts niet in hun hok. Het nachthok gebruiken ze wel als wc, maar het open deel gebruiken ze ook niet. Ze lijken s nachts veelal aan de zijkant van de ren te zitten, ipv in het hok met stro. Het nachthok heeft een kattenluik en ik wil dat tijdelijk open zetten, zodat ze kunnen zien dat het meer uitgangen heeft. Maar nu wordt het binnenkort s nachts weer frisser en ik wil graag dat ze warm zitten... Wat kan ik nog meer doen? 

Geplaatst:

Je er bij neerleggen dat konijnen eigenwijze beestjes zijn haha.

Als ze het echt koud hebben kruipen ze wel weg. Maar ze zullen waarschijnlijk nog best een wintervacht hebben en het buiten wel prima vinden. Als ze gewoon gezond en niet bejaard zijn zou ik het gewoon lekker zo laten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind het een goed idee om het kattenluik een paar dagen open te zetten. Sommige konijnen vinden een hok met maar 1 in-/uitgang niet veilig en gaan er daarom niet in zitten (behalve als wc-plek). Ik heb ook een koppel dat nooit in hun hondenhok zat, behalve om het onder te plassen en te keutelen. Op den duur heb ik er maar een tweede in-/uitgang in gemaakt, en deze winter zaten ze er wel opeens heel vaak samen in te dutten :) 

Verder zijn konijnen inderdaad eigenwijs haha. Het is ook wel een menselijke gedachte dat konijnen 's nachts in hun nachthok zouden moeten zitten. Konijnen zijn schemerdieren en ook 's nachts actief. Het is wel belangrijk dat ze dag en nacht zo'n veilige (en droge) schuilplek hebben, maar ze zoeken zelf uit wanneer ze er in gaan zitten. Het ene konijn zit graag in de ren, terwijl het andere juist weer graag in het hok zit. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb afgelopen winter voor het eerst mijn konijnen buiten gelaten...met een superdeluxe nachthok in de ren. Ze hebben deze alleen gebruikt toen het buiten aan het vriezen was.

Ze zitten ook alweer een paar weken niet meer in het hok maar weer open en bloot in de ren ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja, ze komen ook niet ongelukkig over ofzo. En ze gebruiken af en toe het hok wel, maar niet om lekker in te liggen. Het zal wel goed zijn dan

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .