Anjo Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Mijn konijnen zijn toe aan hun jaarlijkse enting voor rhd1/myx. De enting voor rhd2 staat eigenlijk volgende maand op de planning. Dan is het een half jaar geleden. Als het voor de konijnen niks uitmaakt en het kan zou ik het liefst beide entingen deze maand tegelijk laten geven zodat ik ze over een maand niet weer mee hoef te nemen. Dan loopt het vanaf nu mooi gelijk. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Dat ze voor rhd2 een maand eerder geënt zouden worden dan officieel nodig lijkt me sowieso geen probleem toch? De enting die nu gebruikt wordt is eravac, oftewel de cunipravac. Voorheen zijn mijn konijnen voor rhd2 geënt met filavac. Zijn de ervaringen met cunipravac bij jullie goed? Ik heb me sinds november eigenlijk niet zo actief bezig gehouden met de ontwikkelingen van de vaccins etc. Wil nu graag weer op de hoogte zijn. Heb de site van de uu al wel doorgelezen weer maar hoor ook hier graag ervaringen en of tips van jullie Bedankt alvast.
Dollie Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Geen probleem om tegelijk te doen, zolang beide vaccinaties op verschillende plekken toegediend worden. Maandje eerder lijkt me ook geen probleem. Ervaringen met Cunipravac/Eravac zijn goed hier, eigenlijk geen problemen opgemerkt. Ze kunnen wat verhoging hebben tot enkele dagen na de vaccinatie maar als dat hier al het geval is geweest (ik controleer niet dagelijks van alle konijnen de temperatuur ) dan hebben ze daar niet extreem veel last van gehad.
Sanne1993 Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Ze kunnen in ieder geval wel tegelijk gegeven worden. Ik heb verder nog niet echt ervaringen met eravac. Wij gaan er bij de opvang deze maand pas voor het eerst mee werken.
Anjo Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Geplaatst: 5 april 2017 1 uur geleden zei Dollie: Geen probleem om tegelijk te doen, zolang beide vaccinaties op verschillende plekken toegediend worden. Maandje eerder lijkt me ook geen probleem. Ervaringen met Cunipravac/Eravac zijn goed hier, eigenlijk geen problemen opgemerkt. Ze kunnen wat verhoging hebben tot enkele dagen na de vaccinatie maar als dat hier al het geval is geweest (ik controleer niet dagelijks van alle konijnen de temperatuur ) dan hebben ze daar niet extreem veel last van gehad. Is eventuele verhoging dan een bijwerking van de Eravac/Cunipravac of is dat ook van elke andere enting? Ik zie je al gaan, dagelijks rondje met je thermometer
StamperPluis Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Zara, het nieuwe maatje voor Pebbles (na overlijden van Rakker) is vorige week ingeënt met Nobivac en Eravac. Ik heb geen problemen opgemerkt. Als er wellicht een eventuele verhoging zou zijn geweest, is deze minimaal geweest. Ik heb niets aan Zara gemerkt.
Deeskuh88 Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Ik heb ze van begin af aan laten vaccineren met Cunipravac en waar nodig tegelijk met de Nobivac. En het gaat prima met ze Ook toen niets gemerkt.
Anjo Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Oké bedankt, goed om te horen. Ik ben nog wel benieuwd of eventuele verhoging dan een bijwerking is in het algemeen na een enting?
Dollie Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Het kan wel, maar ik heb om mij heen wel wat ervaringen gehoord waarbij het wel op leek te vallen dat konijnen ietwat lustelozer/uit hun hum waren na de Cunipravac/Eravac vaccinatie en dat lijkt na andere vaccinaties minder op te vallen. Op zich is het een logische reactie van het immuunsysteem. Maar da's dus niet mijn eigen ervaring. Wel heb ik gemerkt dat je iets meer entbulten ziet dan bij Nobivac (bijna nooit daarbij en nu een enkele keer wel) dus wellicht dat hier hetzelfde voor geldt.
Anjo Geplaatst: 21 april 2017 Auteur Geplaatst: 21 april 2017 Ik heb inmiddels een opvang gevonden die met filavac ent komende maand dus daar gaan we heen en dan krijgen ze gelijk hun rhd1/myxo enting. Problem solved!
Aanbevolen berichten