Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn Saartje is al langer gevoelig voor blaasgruis. We hadden dit echter goed onder controle door haar  Supreme VetCare Rabbit Urinary Tract Health Formula te geven in plaats van gewone biks en lekker veel groentes. Nu blijkt echter dat haar darmen deze biks niet meer prettig vinden. De afgelopen weken hebben we een balans proberen te vinden in het geven van Supreme en gewone biks (Hope Farms) maar we moesten steeds vaker constateren dat ze weer dunne ontlasting kreeg. Vanmorgen zag ik waar ik bang voor was... verkeerde urine. De sludge komt er weer aan. 

We balen natuurlijk ontzettend, omdat ze het echt heel goed deed op dit speciale voer. Wie herkent dit en heeft goede tips?

Geplaatst:

Wat je kan doen ik kijken naar de groenvoer. Waar veel calcium in zit op niet. Veel vocht is belangrijk omdat ze dan de sludge uitplassen wat volgens de dierenarts juist goed is. Science selective voer heeft niet extreem veel meer calcium dan het voer wat je eerder gaf. Minder biks geven is beter zodat ze meer hooi eet en dan ook weer meer drinkt en dus dat spul eruit geplast wordt. Er is bepaald hooi waar minder calcium in zit. Je zou kunnen zoeken welke hooi beter is. Daarnaast had ik gelezen over chinese kruiden die bij dieren gegeven wordt als zijne een kuurtje. Het schijnt veilig te zijn en puur natuur. Ik weet zo de naam niet meer uit mijn hoofd. Hier zijn er wel leden die daar gebruik van hebben gemaakt. Het zou goed zijn voor blaasproblemen waaronder blaasgruis. Ik heb op internet goede reviews gelezen erover. Ik zou met diarree even de biks aanzienlijk minderen of paar daagjes alleen op hooi zetten om de darmen weer even te laten herstellen. Ben je al bij de dierenarts geweest? 

Geplaatst:

In (een eerder) overleg met de da krijgt ze bloemkool+blad/radijs/aardbei/andijvie/wortel+loof/komkommer/soms tomaat/diverse slasoorten/verse kruiden. Wat we deden was veel groente en beetje Supreme biks. HF kreeg ze als snoepje. En uiteraard hooi. Het Supreme voer is speciaal ontwikkeld voor konijnen met blaasproblemen en het werkte erg goed.

Ze krijgt nu heeeeeeeeel weinig droogvoer. Niet al haar keutels zijn diarree, er zitten ook normale tussen.

Ik zal eens een oproepje plaatsen over de Chinese Kruiden. Daar heb ik persoonlijk hele goede ervaringen mee. Dank je!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .