Kayleigh1330 Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 Hallo , ik ben pablo, een Nederlandse hangoor!(denken mijn baasjes) Het kerst cadootje van Kayleigh(mijn baasje) . Mijn baasje heeft 1 foto toegevoegd, de rest kon ze niet uploaden ! Mijn baasje is nieuw hier en vroeg zich af of jullie vinden dat ik te dik ben ja of nee? Ze weet het zelf niet zo goed ,omdat ze het voer netjes afweegt en ik elke avond en ochtend los mag lopen ! Zouden jullie haar kunnen helpen ? Pootjes van Pablo
Evee Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 Geen idee of je dik bent. Dat ligt er aan. Nederlandse hangoordwergen hebben toch wel een beetje een ronde bouw. Als jouw baasje je aait, voelt ze dan jouw ruggengraatje met gemak, of moet ze daar echt moeite voor doen? Ik verplaats de vraag even naar gezondheid, daar krijg je denk ik meer reacties.
Mississippi Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 Pablo, wat ben je een knappert! Je ziet eruit als een normale NHD. Die zien er, zoals Evee al zegt, vaak wat molliger uit dan sommige andere konijnen. Hoe oud ben je? Want wij dachten ook een NHD te hebben en die is toch ietsje euhm groter geworden dan de bedoeling, en bij hem vroegen we ons in het begin ook af of hij te zwaar werd (maar bleek dus gewoon groot te worden). 1
Kayleigh1330 Geplaatst: 8 maart 2017 Auteur Geplaatst: 8 maart 2017 @Evee de ruggengraat kunnne mijn baasjes goed voelen! 1 uur geleden zei Mississippi: Pablo, wat ben je een knappert! Je ziet eruit als een normale NHD. Die zien er, zoals Evee al zegt, vaak wat molliger uit dan sommige andere konijnen. Hoe oud ben je? Want wij dachten ook een NHD te hebben en die is toch ietsje euhmom groter geworden dan de bedoeling, en bij hem vroegen we ons in het begin ook af of hij te zwaar werd (maar bleek dus gewoon groot te worden).
Kayleigh1330 Geplaatst: 8 maart 2017 Auteur Geplaatst: 8 maart 2017 @Evee mijn baasjes kunnen makkelijk mijn ruggengraat voelen! @Mississippi, toen mijn baasje mij ophaalde werd er gezegt dat ik ongeveer 3/4 jaar oud was , dus ik zou nou 1 jaar moeten zijn , maar het lijkt wel of ik een beetje last heb van puber gedrag ( ineens niet meer zindelijk , keutels door heel het huis , en af en toe een plasje ergens ) dus mijn baasjes snappen er niks meer van ! Mischien kunnen jullie ons helpen! 1
Mississippi Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 3 uur geleden zei Kayleigh1330: Hier een goeie foto van mij! Naar mijn idee zie je er prima uit voor een hangoor, je lijkt qua bouw op Mississippi. Maar misschien dat anderen er hier nog iets van vinden? 3 uur geleden zei Kayleigh1330: toen mijn baasje mij ophaalde werd er gezegt dat ik ongeveer 3/4 jaar oud was , dus ik zou nou 1 jaar moeten zijn Bedoel je dat je 3/4 maanden oud was? Want dan kan het volgens mij prima dat je nu wat last hebt van je hormonen ;-) Als ik je baasje spreek, zal ik haar wel eens vragen of het niet een idee is om je te laten castreren.
Evee Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 16 uur geleden zei Kayleigh1330: @Evee mijn baasjes kunnen makkelijk mijn ruggengraat voelen! Goed als in, als ze jou lekker aaien, voelen ze hem wel. Of goed als in de ruggengraat steekt echt uit en is misschien zelfs wel zichtbaar? In dat laatste geval zou je te dun zijn. In het eerste geval is het goed. Op de foto ziet hij er goed uit hoor, niet dik maar ook niet dun. Als hij 3-4 maanden oud was toen jullie hem kregen kan het goed zijn dat hij nu flink aan het puberen is. Als je bedoeld dat hij 9 maanden was (driekwart jaar) dan zou het op zich ook nog kunnen, zeker omdat het nu voorjaar is en dat toch wel de tijd is dat de hormonen wat meer opspelen.
Kayleigh1330 Geplaatst: 10 maart 2017 Auteur Geplaatst: 10 maart 2017 Op 9-3-2017 at 10:49 zei Evee: Goed als in, als ze jou lekker aaien, voelen ze hem wel. Of goed als in de ruggengraat steekt echt uit en is misschien zelfs wel zichtbaar? In dat laatste geval zou je te dun zijn. In het eerste geval is het goed. Op de foto ziet hij er goed uit hoor, niet dik maar ook niet dun. Als hij 3-4 maanden oud was toen jullie hem kregen kan het goed zijn dat hij nu flink aan het puberen is. Als je bedoeld dat hij 9 maanden was (driekwart jaar) dan zou het op zich ook nog kunnen, zeker omdat het nu voorjaar is en dat toch wel de tijd is dat de hormonen wat meer opspelen. Hij zou nu een jaar moeten zijn! Dus vandaar dat we ons af vroegen of de pubeertijds dan niet erg laat is !
Kayleigh1330 Geplaatst: 10 maart 2017 Auteur Geplaatst: 10 maart 2017 Op 8-3-2017 at 21:46 zei Mississippi: Naar mijn idee zie je er prima uit voor een hangoor, je lijkt qua bouw op Mississippi. Maar misschien dat anderen er hier nog iets van vinden? Bedoel je dat je 3/4 maanden oud was? Want dan kan het volgens mij prima dat je nu wat last hebt van je hormonen ;-) Als ik je baasje spreek, zal ik haar wel eens vragen of het niet een idee is om je te laten castreren. @Mississippi Hij was ongeveer 10 maanden oud toen die bij ons kwam en zou dan nu ongeveer een jaar moeten zijn! We willen hem ook laten castreren eind april! Mag ik vragen waarom jullie dat aanraden ? Ik mocht vandaag van mijn baasjes even bij de buiten deur kijken ! Ik vond het nog wel een beetje spannend maar voor een beetje witlof word het al een stuk aantrekkelijk!
Kayleigh1330 Geplaatst: 10 maart 2017 Auteur Geplaatst: 10 maart 2017 Op 9-3-2017 at 10:49 zei Evee: Goed als in, als ze jou lekker aaien, voelen ze hem wel. Of goed als in de ruggengraat steekt echt uit en is misschien zelfs wel zichtbaar? In dat laatste geval zou je te dun zijn. In het eerste geval is het goed. Op de foto ziet hij er goed uit hoor, niet dik maar ook niet dun. Als hij 3-4 maanden oud was toen jullie hem kregen kan het goed zijn dat hij nu flink aan het puberen is. Als je bedoeld dat hij 9 maanden was (driekwart jaar) dan zou het op zich ook nog kunnen, zeker omdat het nu voorjaar is en dat toch wel de tijd is dat de hormonen wat meer opspelen. @Evee hij zou nu 1 jaar moeten zijn , hij was ongeveer 10/11 maanden toen we hem kregen, maar dat weten we niet zeker !
Aanbevolen berichten