Coco1990 Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 Hoi allemaal, Ik ben nog nieuw hier. Ik ben Linda en heb een Duits voskonijntje Coco van 6 jaar en 4 maanden. 2 weken geleden kwam Coco (binnen konijn) haar hokje niet meer uit toen ik deze openzette. Iets wat ze altijd doet. Ik ben direct met haar naar de dierenarts gegaan. Was lichte gasvorming, maar helaas voelde de dierenarts ook een harde bult onder haar buikje. Ze heeft weefsel opgestuurd en kreeg te horen dat dit inderdaad kwaardaardig was. Gezien de leeftijd vreest de dierenarts voor baarmoederkanker. Coco kreeg voor 5 dagen een kuurtje mee voor haar darmpjes en carprofen. Na die 5 dagen ging het weer super met haar en was ze weer de oude. Maar zaterdag deed ik haar hokje weer open. Ze sprong eruit, maar viel ineens om en ik zag dat ze met haar achterpoten sleepte. Direct weer naar de dierenarts gegaan. Het zag er niet goed uit. Wel was ze ontzettend levendig en klom ze tegen de dierenarts aan en bij mij op schoot. Ze kreeg weer pijnstillers mee. Dit was een andere dierenarts die de weekenden deed. Maandag heb ik toch weer met mijn eigen dierenarts gebeld en langsgekomen, omdat zij veel verstand heeft van konijnen. Ze zit ook in een konijnenwerkgroep. Ook zij vond dit niet positief en vreest dat er een tumor op haar zenuw drukt, maar sluit Cuniculi ook niet uit. Wel voelde ze nu ook een bultje bij haar tepel. Ze heeft nu voor 3 dagen een Prednison kuurtje meegekregen. En ze loopt nu weer en springt zelfstandig haar kooi in en uit. Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie dit ook al eens meegemaakt met jullie konijn en hoelang heeft Prednison bij jullie konijn gewerkt? Ik vrees namelijk dat na die kuur ze weer verlamd is aan haar achterpootjes. De dierenarts zei dat het dan beter is haar te laten inslapen en dat ik sowieso afscheid moet gaan nemen. Ik vind het alleen zo moeilijk omdat ze zelf nog heel levendig is en goed eet. Ze komt nog naar je toe om te knuffelen en likjes te geven. Wat denken jullie hierover? Groetjes, Linda en Coco
HildeR Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 Ik zou als eerste een foto laten maken om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Als deze er niet zijn zou ik kiezen voor een operatie, want 6 jaar is echt nog niet oud voor een konijn. Misschien kun je je verhaal voorleggen aan dierenkliniek Wilhelminapark, de konijnenexpert 2
Coco1990 Geplaatst: 8 maart 2017 Auteur Geplaatst: 8 maart 2017 Dankje, heb al veel over hun gelezen. Ga ik doen!
Aanbevolen berichten