Beer29 Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Hoi! ik maak mij een beetje zorgen over mijn konijntje. Hij is op dit moment in de rui best heftig, maar hij is nu suf en sloom. Komt dit door de rui? Of zou die gewoon ziek zijn? (Het is een binnenkonijn)
Amphitrite Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Eet hij nog wel goed? En hoe zijn zijn keutels? Wast hij zichzelf veel? (als hij veel haren binnenkrijgt kan het namelijk verstopt raken) Je kan je konijn door de rui heel 'helpen' door met een vochtig washandje of vochtige handen je konijn te aaien, dan is hij er misschien wat sneller vanaf. Ik durf niet direct te zeggen dat het door de rui komt, maar het zou kunne. Houdt het goed in de gaten en als het mis is met eten/keutelen zou ik de dierenarts informeren.
Mississippi Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Hier is suf en sloom in de rui wel een teken dat er een verstopping op handen is, heb ik helaas geleerd. Ik geef sinds een tijdje gebroken lijnzaad en dat lijkt te helpen, al is de werking geloof ik niet officieel aangetoond. Verder sluit ik me bij Amphitrite aan, goed op de keutels letten (dat mag ook echt geen dag uitblijven) en je kunt helpen door te borstelen/plukken :-) Overigens, het kan ook heel wat anders zijn, dus als dit gedrag doorzet is het misschien slim om even contact op te nemen met de dierenarts.
Aanbevolen berichten