Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

ik heb al 3 maanden een rammeke van 6 maanden hij is net gecastreerd. Hij is nog maar net ontwormt en ziet er goed uit want heeft er geen niet meer. Ik heb reeds een vraag mijn konijntje heeft soms dagen dat hij kleine keutels heeft en dan 4 uur niet keutelt en daarna weer wel en geen beetje!! Voor de rest is hij spring levend maakt veel binkys laat zijn eigen graag omvallen en slaapt graag in mijn nek geeft graag lekjes enzo. Hij eet nog goed alleen geen biks en drinkt ook nog genoeg. Ik maak mij alleen wat zorgen om zijn ontlasting. Ik ben al naar de da gegaan en alles was oke met zijn darmpjes. Ik moest oppassenn alleen met zijn kiezen omdat die naar binnen groeien ook dat heeft ze gecontroleerd en het is nog geen erge situatie want wortels eet hij nog goed. Zou dit kwaad kunnen? Zo ja wat kan ik hieraan doen? 

Geplaatst:
3 minuten geleden zei Marcelleke ;):

Hallo iedereen,

ik heb al 3 maanden een rammeke van 6 maanden hij is net gecastreerd. Hij is nog maar net ontwormt en ziet er goed uit want heeft er geen niet meer. Ik heb reeds een vraag mijn konijntje heeft soms dagen dat hij kleine keutels heeft en dan 4 uur niet keutelt en daarna weer wel en geen beetje!! Voor de rest is hij spring levend maakt veel binkys laat zijn eigen graag omvallen en slaapt graag in mijn nek geeft graag lekjes enzo. Hij eet nog goed alleen geen biks en drinkt ook nog genoeg. Ik maak mij alleen wat zorgen om zijn ontlasting. Ik ben al naar de da gegaan en alles was oke met zijn darmpjes. Ik moest oppassenn alleen met zijn kiezen omdat die naar binnen groeien ook dat heeft ze gecontroleerd en het is nog geen erge situatie want wortels eet hij nog goed. Zou dit kwaad kunnen? Zo ja wat kan ik hieraan doen? 

Geplaatst:

Hi Marcelleke,

zorg ervoor dat je konijntje genoeg vezels binnenkrijgt! Dan moet het vanzelf beter gaan denk ik. Geef hem voornamelijk hooi, ook voor het afslijten van de tanden (evt timothee hooi), vul het aan met biks (of Science selective, mijn konijnen vinden het heerlijk in tegenstelling tot de gewone 'biks') en verse groenten, zoals andijvie en witlof (niet teveel in 1x, anders werkt t averechts). Van wortels kunnen ze juist diarree krijgen als ze daar teveel van eten omdat er veel suiker in zit, dus geef dat met mate. Ook van het gemengd voer kunnen ze eerder plakpoep krijgen en gaan ze selectief eten. Ik denk dat je konijn met bovenstaande dan vanzelf goed gaat keutelen. Hij moet in elk geval blijven eten. Anders meteen aan de bel trekken. Succes!

Geplaatst:

Je kan je konijntje ook wilgen -appel - beuken - bamboe - braamtakjes enz...geven om de tandjes te laten afslijten.
Is u konijntje een slechte hooi eter kan je ook kruidenhooi of compact gras aan het hooi toevoegen. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .