Iris P. Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Hoi hoi, Ik heb een konijntje met een bezeerd achterpootje sinds gisteren. Ze eet en drinkt wel gewoon en mag ook gewoon aan het pootje zitten, maar zie wel dat ze haar pootje ontlast. Als ik r wil oppakken maakt ze wel meer geluid dan normaal, maar denk dat dat de angst is omdat ze toch wel haar pootje bezeerd heeft. Is het noodzakelijk (gezien de omstandigheden) naar de DA te gaan? Heb voor de eerste keer konijntjes en wil dat het goed met ze gaat natuurlijk! Dus vandaar vraag ik even om jullie hulp.
Woppie Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Hi Iris, Als ik je verhaal zo lees klinkt het niet heel ernstig, maar ik ben geen dierenarts. Ook geef je aan dat je konijn gewoon eet en drinkt. Ik zou het een paar dagen aankijken en mocht je denken dat het achteruit gaat dan contact opnemen met je dierenarts. Meestal organiseren dierenartsen spreekuren waarvoor je een afspraak moet maken. Mijn ervaring is dat het ongeveer 20 euro kost, dus lijkt mij dat je het daarvoor niet hoeft te laten. Mijn konijn heeft ook een keer wankel gelopen omdat het zich had bezeerd.
Sanne1993 Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik zou persoonlijk wel even langsgaan. Al is het maar zodat ze haar in ieder geval een pijnstiller kunnen geven.
Witchy Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Kun je iets aan het pootje zien, is het dikker dan normaal? Kan het zijn dat er misschien iets scherps in zit en dat ze het daarom ontlast?
Mississippi Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik zou eventjes bellen om het voor te leggen (en dan vertellen ze je waarschijnlijk dat je maar even langs moet komen ;-) ).
Woppie Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 1 uur geleden zei Sanne1993: Ik zou persoonlijk wel even langsgaan. Al is het maar zodat ze haar in ieder geval een pijnstiller kunnen geven. Klinkt als een goed idee, alleen moet je daarmee wel oppassen is mij ooit eens verteld. Een konijn kan namelijk immuun worden tegen pijnstiller waardoor de werking niet meer zo goed is. Ik zou het alleen geven als het echt niet anders kan.
Sanne1993 Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 45 minuten geleden zei Woppie: Klinkt als een goed idee, alleen moet je daarmee wel oppassen is mij ooit eens verteld. Een konijn kan namelijk immuun worden tegen pijnstiller waardoor de werking niet meer zo goed is. Ik zou het alleen geven als het echt niet anders kan. Dat is als je langdurig pijnstillers geeft. Als een konijn zijn pootje ontlast betekent dat wel dat hij er duidelijk pijn aan heeft en dan vind ik het persoonlijk wel zo diervriendelijk om een paar dagen pijnstiller te geven.
Okki Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik zou wel even bij de dierenarts langsgaan. Wij hadden ook een konijn met een zeer pootje, er bleek toen een nagel raar te zitten, wat gedraaid (blijkbaar was het konijn ergens achter blijven hangen). De dierenarts heeft het eraf geknipt en dat was het. Pijnstilling was niet nodig.
Shivas Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Persoonlijk zou ik ook meteen de d.a naar het konijntje laten kijken al is het maar om een ernstiger letsel uit te sluiten.
Iris P. Geplaatst: 20 februari 2017 Auteur Geplaatst: 20 februari 2017 Hoi hoi, Heb toch voor de zekerheid even gebeld met de DA en moest het even aankijken het klonk volgens haar niet ernstif. Naar mijn idee gaat het alweer een stuk beter ze steunt nu al weer een stuk meer op r pootje en springt weer vanaf de vloer haar nachthok in (heb een dubbele kooi). Eet en drinkt nog steeds super en vooral haar favoriete snack gedroogd stukje brood is ze niet vanaf te houden. Dus even geduld nog en als ze volgende week nog niet compleet steunt ga ik even langs de DA. Dank voor jullie hulp! 2
Witchy Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Dat is mooi! Hopelijk blijft t een stijgende lijn. Anders zou ik idd toch even langsgaan bij de DA.
Aanbevolen berichten