Iris P. Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Hoi hoi, Ik heb een konijntje met een bezeerd achterpootje sinds gisteren. Ze eet en drinkt wel gewoon en mag ook gewoon aan het pootje zitten, maar zie wel dat ze haar pootje ontlast. Als ik r wil oppakken maakt ze wel meer geluid dan normaal, maar denk dat dat de angst is omdat ze toch wel haar pootje bezeerd heeft. Is het noodzakelijk (gezien de omstandigheden) naar de DA te gaan? Heb voor de eerste keer konijntjes en wil dat het goed met ze gaat natuurlijk! Dus vandaar vraag ik even om jullie hulp.
Woppie Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Hi Iris, Als ik je verhaal zo lees klinkt het niet heel ernstig, maar ik ben geen dierenarts. Ook geef je aan dat je konijn gewoon eet en drinkt. Ik zou het een paar dagen aankijken en mocht je denken dat het achteruit gaat dan contact opnemen met je dierenarts. Meestal organiseren dierenartsen spreekuren waarvoor je een afspraak moet maken. Mijn ervaring is dat het ongeveer 20 euro kost, dus lijkt mij dat je het daarvoor niet hoeft te laten. Mijn konijn heeft ook een keer wankel gelopen omdat het zich had bezeerd.
Sanne1993 Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik zou persoonlijk wel even langsgaan. Al is het maar zodat ze haar in ieder geval een pijnstiller kunnen geven.
Witchy Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Kun je iets aan het pootje zien, is het dikker dan normaal? Kan het zijn dat er misschien iets scherps in zit en dat ze het daarom ontlast?
Mississippi Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik zou eventjes bellen om het voor te leggen (en dan vertellen ze je waarschijnlijk dat je maar even langs moet komen ;-) ).