trekkies Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 gegroet iedereen , meschien en domme vraag maar ik heb nu en stevige verkoudheid te pakken . zou ik die verkoudheid kunnen overdragen naar de konijnen ?
Amphitrite Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Konijnen worden niet verkouden zoals wij dat worden. Wij kunnen ze dus niet 'aansteken' zoals dat bij andere mensen soms wel gebeurt. Konijnen kunnen wel last hebben van snot en een bepaalde bacterie die daarbij hoort (pastruella dacht ik), maar dat krijgen ze niet door verkouden mensen. Het is volgens mij wel weer zo dat konijnen onderling elkaar 'aan kunnen steken' met diverse ziekten. Bij meerdere konijnen moet je volgens mij regelmatig alle andere konijnen mee behandelen als er één ziek is.
Shivas Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Het mensengriepvirus is niet overdraagbaar op konijnen.
trekkies Geplaatst: 15 februari 2017 Auteur Geplaatst: 15 februari 2017 dank u wel , dit stel me wat gerust
Woppie Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Als een konijn een natte neus of verkouden lijkt te zijn (lees hierboven: snot) moet er direct contact worden opgenomen met de dierenarts.
Aanbevolen berichten