Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die van Eefje vinden de lijnzaad heerlijk, dus dat kun je ze rustig al meteen geven. De prozyme ook trouwens. Prozyme heb ik toendertijd gevonden via konijnen . nl, die site van Maryo van SKB. De lijnzaad zal ik haar eens voor appen.. Maar ik gok op supermarkt/drogisterij/reformwinkel. Aan gebroken lijnzaad zonder toevoegingen kun je weinig verkeerd kopen :)

Geplaatst:

Sorry @Deeskuh88, ik roep je weer even voor studie ontwijkend gedrag ;-)

Ik heb net gebroken lijnzaad gekocht bij de tuinen. Heb jij een idee hoeveel ze daar van mogen? In de bunnybunch webshop zag ik geen prozyme (alleen in een ehbo pakket) maar wel protexin. Is dat vergelijkbaar? Het klonk wel goed... Zou wel handig zijn als ik dat gewoon met de volgende bestelling mee kan doen, anders blijf ik overal en nergens verzendkosten betalen voor die twee mannen hier :-# https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/protexin-konijn-per-zakje.html

Geplaatst:

Even een dubbelpost, maar dat konijn van mij... Hing al met z'n kop uit het raam toen ie de zak met lijnzaad zag. Heeft z'n pootjes er bij op gevreten en sprintte vervolgens naar de wc om daar een dampende hoop te leggen. Daarna nog een hele tijd op z'n achterpootjes staan te smeken voor de kast waar het bovenop staat. Nu is ie midden in de kamer in een gelukzalige lijnzaaddroom geflopt.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
5 minuten geleden zei Lienappelsien:

:lol: (jammer dat we de rofl-smiley niet meer hebben, die mis ik nu! :P)

Haha ja het was echt komisch. Het hele verhaal ging ook gewoon binnen 5 minuten als 1 activiteit door. Loeren, vreten, poepen, smeken, floppen. Dakota scharrelt het gewoon beleefd op en rolt zich weer op in haar hoekje, maar Sip moet er een hele show van maken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

:lol: Eefje geeft een lepeltje bij de voerbeurt, dus heel veel krijgen ze niet, maar het werkt heel goed dus! Haha. 

Protexin ken ik eigenlijk niet, dus geen idee of het vergelijkbaar is..

Geplaatst:
1 uur geleden zei Deeskuh88:

:lol: Eefje geeft een lepeltje bij de voerbeurt, dus heel veel krijgen ze niet, maar het werkt heel goed dus! Haha. 

Protexin ken ik eigenlijk niet, dus geen idee of het vergelijkbaar is..

Ze vinden het zo lekker. Sinds ze het vanmiddag gehad hebben doen ze alleen nog maar raar. Rennen, springen, rondjes tussen mijn voeten draaien... Maar ik zag dat het behoorlijk calorierijk is, dus na vandaag zal ik me maar braaf aan dat theelepeltje houden haha. Even kijken hoe het gaat met de lijnzaad en anders maar eens een speurtocht wagen aan prozyme. Of anders weet Evelien het misschien, als ze weer terug is.

Geplaatst:

Nee prozyme is iets anders dan protexin. Protexin is probiotica dus goed voor bv na een antibiotica kuur. Prozyme is een enzym dat voedsel afbreekt (zelfde stofje als wat in verse ananas zit). Bromelaine of zoiets :D

Ooit gaf ik dat elke dag aan mijn verharende konijn maar hij deed het eigenlijk beter zonder.

Zonnebloempitjes zijn ook goed bij vachtproblemen, alleen was mijn konijn daar dus allergisch voor....raar maar echt waar.

Geplaatst:

Ah fijn die uitleg Hilde, dank je. Sip heeft een keer probiotica in brokvorm gehad nadat hij een tijd veel (verschillende) medicijnen nodig had, om de boel weer in balans te krijgen. Had het idee dat hem dat wel hielp, maar inderdaad niet tegen verstopping. Ik ga het gewoon eerst zo eens proberen. Gek genoeg heb ik het gevoel dat het al werkt, maar misschien kan dat nog helemaal niet ;-)

Ze draaien trouwens enorm door van dat spul. Helemaal van het padje af samen. :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Haha, ja heel fijn, die bunnybunch :lol:

Sip zit werkelijk waar elke vrije minuut op zijn achterpoten naar de kast te loeren. Hij is helemaal van het padje. Ondertussen poept hij wel weer nagenoeg normaal, Dakota is nog wat kwakkelen maar ook daar blijft gelukkig wat uit komen.

Geplaatst:

De combinatie metocloral en cisaral werkt heel goed, maar je moet er wel mee door gaan en niet te vroeg stoppen. Als je stopt zodra het konijn weer begint te keutelen en al weer kleine keuteltjes produceert dan zit ie zo weer verstopt of beginnen darmproblemen zo opnieuw.

Je moet er mee doorgaan tot dat hij weer normale grote keutels produceert en dit een paar dagen lang.

Metocloral en cisaral kun je gewoon zonder recept bestellen bij Medpet of je dierenarts. Ik heb het altijd in huis just in case.......

Geplaatst:

Thanks voor de tip. Sip heeft inmiddels al weer een dag of 2/3 normale keutels in normale hoeveelheden. Vind ze alleen erg zwart en ze neigen nu naar te nat, daarom ben ik bij hem gestopt. Dakota heeft wel nog redelijk weinig en kleine keutels, dus die laxeren we lekker door :-) Ondertussen heb ik zoveel medicijnen verzameld dat ik bijna zelf dierenarts kan worden, dus dat komt helemaal goed ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .