Selien Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Ik zit met zoveel vragen , do 26 jan ben ik mijn beste vriendje kwijtgeraakt , wij hadden hem een half jaar , maar betekende zoveel voor ons allemaal , en het rare is dat we de doodoorzaak nog niet weten ik heb me sins die ene dag kapot gezocht , in de hoop de oorzaak te weten waaraan ons lieve ventje (leutertje) Aan is overleden , hij was niet ziek !!dat kan ik me niet voorstellen . Want wij hebben geen andere konijnen , tot de dag van vandaag nog aan het zoeken na een antwoord ... Tevergeefs Mijn konijntje at en dronk goed voor hij overleed ( de dag voor hij dood ging was zijn voerbak zo goed als leeg en vulde ik die bij) voor die overleed in de nacht nog lekker met hem op de bank gezeten , hij speelde nog in de ren binnen , want hij ging nooit na buiten toe . Ik merkte wel op dat hij wat vaker lekker ging liggen , in zijn chille houding , voor de rest was er niks mis want ik keek elke dag na hem : geen diaree geen wondjes , geen lange nagels of tanden . Helemaal niks . Ik heb hem wel bij een fokker gehaalt (waar ik zelf werk) ik verzorg daar de konijnen en controleer ze speel met de enzov ... dus geen doorgefokt konijntje , hij was wel 4 weken toen ik hem kreeg maar at al zelfstandig en drinken ging ook super ..... Ik zit alleen met de vraag hoe het kan dat mijn vriendje zo snel is overleden ...
Sanne1993 Geplaatst: 7 februari 2017 Geplaatst: 7 februari 2017 Je konijn is met 4 weken al uit het nest gehaald. Dat is echt veel te jong. Bijna alle konijnen eten en drinken al zelfstandig op 4 weken leeftijd, maar dat betekent niet dat ze het nest al kunnen verlaten! Was je konijn gevaccineerd? Er zijn een aantal virusziektes waaraan je konijn heel snel kan overlijden, zonder dat ze vooraf ziek zijn. De enige manier waarop je zeker kan weten waaraan je konijn is overleden is door een autopsie te laten doen bij de dierenarts.
Selien Geplaatst: 7 februari 2017 Auteur Geplaatst: 7 februari 2017 Nee hij was niet gevaccineerd , omdat wij hem zo vroeg mee na huis konden nemen volgens mijn baas ( ik dacht dat hij er wel verstand van zou hebben , maar het draaide bij hem kennerlijk om geld ) ik wilde heb nog wel laten enten maar omdat hij nog zo klein was dacht ik dat het beter zou zijn nog even te wachten , en omdat wij geen andere konijnen hebben , alleen 2 goudhamsters . Dacht ik dat dat beter zou zijn . Hij kreeg wel zoveel mogelijk vitamine elke dag een stuk fruit en vitamine druppels 1 x in de week door ze drinken . Omdat hij echt een achterstand had qua groote , en ik dacht dat dat me het beste leek hem meer vitamine te geven . En nog even te wachten met de enting .
brit je Geplaatst: 7 februari 2017 Geplaatst: 7 februari 2017 ik ken iemand en die zijn konijntje heeft een hersenbloeding gekregen, zoals bij de mensen, dus ja ook totaal onverwachts, is verschrikkelijk, ik weet het, maar verwijt je eigen niets, je hebt je beestje de beste zorgen gegeven. ik heb in frankrijk een konijntje 'gered' van een dood, hij was amper 7 weken en lag in de winkel in een kooi van 20 op 30 cm. die mens zei me eerlijk "oh alle 2 weken hebbe we wel een ander, das ni erg als het sterft" ik was hier kapot van, gans de nacht niet geslapen, de volgende morgend stond ik al om 5u op (terwijl de winkel maar open ging om 10u) om toch maar zeker op tijd te zijn om dat dutske te gaan halen. het was een risico, maar nog geen minuut spijt gehad dat ik 5u moest rijden terug naar huis met een doodsbang konijntje op mijn schoot, maar nu weet ik dat ik juist was. dus verwijt je eigen niets ook al is het heel triest van je konijntje
Shivas Geplaatst: 7 februari 2017 Geplaatst: 7 februari 2017 Die fokker moet toch weten dat een konijntje van 4 weken nog afhankelijk is van zijn moeder! Jonge konijntjes moeten minstens tot hun 8 weekjes bij de moeder blijven pas dan zijn de darmpjes voldoende ontwikkeld om het constante vast voer aan te kunnen. Vanaf een leeftijd van 6 weekjes kunnen jonge konijntjes al gevaccineerd worden. Er zijn meerdere ziekten waaraan een konijntje kan overlijden, tevens merk je als beginneling ook niet altijd als een konijntje ziek is en er zijn ook ziektes die acuut kunnen optreden.
Aanbevolen berichten