Diertje Geplaatst: 29 januari 2017 Delen Geplaatst: 29 januari 2017 Goedendag ik heb mij aangemeld voor sit forum vanwegen 2 konijntjes die ik heb aangeschaft Ik heb mijn 2 konijntjes vlak na elkaar gekocht in begin oktober dus zijn ze als het goed is minimaal 5 maanden oud Nu heb ik 1 met hangoren en een zonder geen de hangoor weegt iets meer dan 1 kilo.de andere 770 gram is dat niet erg weinig ?? Ik heb gehoord dat ik 20 gram biks moet geven per kilo van het konijn en krijgen ook nog groenvoer en af en toe een snoepje nu vraav ik me af of ze niet veel groter horen te zijn Heeft iemand advies Xxxx Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shivas Geplaatst: 29 januari 2017 Delen Geplaatst: 29 januari 2017 Het gewicht van een konijn heeft ook te maken met het ras. Er zijn konijnen die niet veel zwaarder worden dan 1kg (kleurdwergje) maar je hebt er ook van boven de 7kg (reuzen). Krijgt je konijntje buiten biks ook nog groenten, hooi enz.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Hoi Diertje! Als je konijntjes ongeveer 5 maanden oud zijn dan betekent dat ze nog in de groei zijn en dat ze nog wat zwaarder en groter kunnen worden. Let wel op dat je de biks niet afweegt op basis van hun huidige gewicht, maar op basis van het volwassen gewicht wat ze uiteindelijk gaan wegen als ze uitgegroeid zijn bij ongeveer een leeftijd van 8 maanden. Het is lastig om te zeggen of 770 gram te weinig is, want dit kan per konijn (en ras) verschillen. Ziet je konijn er ook mager uit? In dat geval zou het kunnen zijn dan het gewicht te laag is, maar dat is vanuit hier natuurlijk lastig om te beoordelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diertje Geplaatst: 30 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Oke ja ik heb altijd van hun gewicht nu gedaan heb vandaag wat meer gegeven ze krijgen ook verschillende soorten groenvoer elke dag en tussendoor een paar brokjes alleen het probleem is dat ik niet weet welk soort mijn konijnen zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shivas Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Kan u foto's van u konijntjes plaatsen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diertje Geplaatst: 30 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Helaas lukt het niet om de foto te uploaden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shivas Geplaatst: 30 januari 2017 Delen Geplaatst: 30 januari 2017 Hier kan je lezen hoe je foto's op het forum kan plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diertje Geplaatst: 31 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2017 https://imageshack.us/i/po4ZQndOj https://imageshack.us/i/pnggUueOj https://imageshack.us/i/poIKP4nGj Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Diertje Geplaatst: 31 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2017 Dank je wel shivas !! Van nijnte heb ik niet zoveel hij is een beetje bang Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 31 januari 2017 Delen Geplaatst: 31 januari 2017 Ik denk dat je konijnen geen bepaald ras zijn, maar kruisingen. Ik denk dat je wel ongeveer in kan schatten hoe zwaar ze moeten gaan worden. Ik denk dat de hangoor tussen de 2 en 2,5 kg moet gaan worden en het andere konijntje iets minder zwaar. Ik denk rond de 1,5 kg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten