Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi hi!

Sinds vanmiddag moet ik mijn konijntje Bella voeren met dwangvoer en haar antibitica toedienen, net als pijnstilling en iets voor de darmpjes. Bella eet namelijk niet meer (sinds een dag) en is kortademig. 

Aangezien ik pas kort de troste eigenaar ben van dit mooie beestje ben ik iets wat paniekerig. Ik hoop dan ook dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag. 

Dien ik mijn konijntje ook 's nachts te voeden en na ong. hoeveel tijd zou ik verbetering moeten gaan zien? De dierenkliniek is helaas al dicht dus ik kan niet meer bellen tot maandag ochtend.

Dankjewel alvast! 

Geplaatst:

Ik zou toch even bellen naar de dierenkliniek. Er is altijd een dierenarts bereikbaar buiten de openingstijden. Hoeveel je moet dwangvoeren kan per geval verschillen, dus ik denk dat de dierenarts die dit konijn heeft gezien dat het beste kan beoordelen. 

Geplaatst:

Het ligt aan de conditie van het konijn hoe vaak en hoeveel je moet dwangvoeren. Dat is voor ons wat lastig te zeggen op afstand. Is ze mager en afgevallen? Eet ze zelf ook nog wel iets naast het dwangvoer? Of helemaal niets? Probeer haar in ieder geval ook te verleiden met lekkere dingen om toch echt ook zelf te gaan eten.

Meestal is het 's nachts niet nodig en is het voldoende om een aantal dwangvoersessies te doen overdag (dat kan afhankelijk van de situatie variëren van 2x per dag tot soms wel 6 of 8x per dag). Maar als het echt een kritieke situatie is kan het zijn dat 's nachts voeren ook nodig is. Bij sommige konijnen werkt het ook beter om wat vaker een kleine portie te geven en krijg je het er anders ook niet in. Andere konijnen vinden het dwangvoer juist lekker en smikkelen het met gemak naar binnen waardoor minder sessies of zelfs het dwangvoer vanaf een lepeltje of uit een bakje geven een optie is. .

Het best kun je toch even de dierenarts bellen die jouw konijntje gezien heeft. Als het goed is zijn ze ook in het weekend bereikbaar, of anders een praktijk die samen met hun de weekenddienst draait.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .