Emma&Koekie Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Hoi allemaal, Koekie, een levendige nijn van 9 (gecastreerde ram- 5 jr geleden) gedraagt zich opeens anders dan gewoonlijk. Hij loopt altijd vrij in huis rond. Hij is nog even levendig als altijd, hij eet en drinkt goed. Door niet goed op elkaar aansluitende kaken heeft hij regelmatig haakjes op zijn kiezen. Deze laten we eens in de twee maanden verwijderen. Zo ook drie weken geleden, omdat hij ook nog een wondje in zn mond had heeft de da een flesje antibio meegegeven. Dit was drie weken geleden. Een maand geleden begon koekie s avonds opeens op onze armen en benen te rijden, net als voor zn castratie. Ik heb m dit sinds zijn castratie niet meer zien doen maar aangezien het maar 1 avond was heb ik er verder geen aandacht meer aan geschonken en het ook niet aan de da gevraagd. Sinds gisteren doet hij het weer, verder vind ik m wat meer aanhankelijk dan normaal. Normaal gesproken is t een vrij arrogante jongen die niet heel uitgebreid knuffelt. Nu zoekt hij constant aandacht en naast het willen rijden op mijn armen heeft hij me vanavond ook uitgebreid "gewassen" Ik heb m een knuffel gegeven om op te rijden, dat doet ie wel maar niet zo heel veel. Toen hij ook nog eens op de bank probeerde te plassen (daar maakt ie wel al jaren een sport van) ontdekte ik een creme-achtige substantie in hez kleine beetje urine dat er lag ( zodra ik nl door had dat ie wilde plassen heb ik m naar zijn hok verbannen) Ik vermoed dat dit sludge is? Ik heb dit niet eerder gezien bij koekie...en ik weet niet zp goed wat ik moet denken. Ik vind het vreemd dat ie opeen weer overal op rijdt en de urine is dus vreemd. Ik krijg ergens een vermoeden dat er misschien iets is? Gaat er bij iemand misschien een lampje branden na het lezen van mijn verhaal?
Dollie Geplaatst: 19 januari 2017 Geplaatst: 19 januari 2017 Sowieso een goed idee om contact op te nemen met de dierenarts en zijn urine te laten onderzoeken. Ik heb zelf een konijn dat 2,5 jaar geleden gecastreerd is maar sinds afgelopen jaar opeens weer extreem hormonaal gedrag vertoont, ook in die mate dat hij helaas absoluut niet meer samen kan leven met andere konijnen. Iets in zijn lichaam is testosteron gaan aanmaken terwijl dat niet hoort. Ondanks onderzoek is het onduidelijk waar het probleem zit, we zijn nu bezig met het zoeken naar een geschikte behandeling. Zie ook:
Aanbevolen berichten