Lisjuhh05 Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Hallo Allemaal, Sinds een kleine week is het me opgevallen dat mijn konijn een kaal voorpootje krijgt. Dit zit een beetje aan de bovenkant, vlak naast haar teen. Er is geen sprake van een wondje. Afgelopen woensdag bij de dierenarts geweest. Zij adviseerde om een stronghold behandeling te doen aangezien ze er veel aan lijkt te knabbelen alsof ze jeuk heeft. Ze vond het niet lijken op een ontsteking ofzo. Dit heb ik woensdag meteen gestart, hopelijk heeft het effect. Ik was benieuwd of een van jullie deze klachten herkent of eerder van heeft gehoord? Mijn konijn is 1 jaar, is een rex konijn en woont binnen. Ze eet verder goed, is actief en poept ook goed. Alvast bedankt. Groetjes Melissa en Nijn P.s heb geprobeerd een foto toe te voegen maar krijg een melding dat het bestand te groot is
Boefje Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Ik heb ooit een konijntje gehad die letterlijk helemaal kaal werd. Echt eng om te zien zo'n dun beestje en dat staartje is gewoon n klein spiertje. Ik heb ook ooit medicijnen ervoor gehad..er was wel n middeltje die dodelijk was voor konijnen..weet nou niet of dat stronghold was of wat anders... is al zo lang geleden. Dat verhaal ging toen rond hier. Uiteindelijk had dat middeltje niet geholpen want het was puur stress geweest. Mijn nijn had wel heel wat achter de kiezen gehad. Vriendinnetje dood, EC, operatie oogje verwijderd. Mocht het mijt zijn dan zal het vast wel werken. Maar stress kan dus ook. Succes!
Boefje Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Oh sorry dat giftig goedje was frontline. Stronghold is goed.
Aanbevolen berichten