Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Konijn is erg ziek geweest. Nu hij net weer een beetje de oude werd, heeft hij ineens extreme mijt. Hij heeft lange haren dus eerder niet opgemerkt, hele kontje onderop kaal, schilfers, rood en erg veel bijten en jeuken. Gister avond Stronghold gegeven, vandaag is het nog net zo erg. Wat kan er mis zijn gegaan? Zit het nog te veel in de omgeving? Moet ik wellicht met een spray o.i.d. de vloer ect bespuiten? Iemand hier ervaring mee?
Wanneer zou ik weer Stronghold kunnen geven zonder dat het giftig is?

BvD 

Geplaatst:

As je het gisteravond pas hebt gegeven, is het logisch dat je nu nog geen verschil ziet. Het heeft even nodig om alle mijten te doden. Volgens mij is het na 4 of 6 weken dat je het veilig weer mag geven, maar dat weet ik niet zeker. Als het goed is staat dat wel in de bijsluiter.

Geplaatst:

Zeker weten? Ik dacht dat het na 4 uur zou werken, las dat iig in de bijsluiter (misschien voor vlooien).. Zal het eens vragen maandag aan de DA (als het dan nog niet weg is). 

Geplaatst:

Ik durf je niet te zeggen hoe lang het duurt voordat de mijten dood zijn, maar het is natuurlijk niet zo dat zodra de mijten dood zijn, de huid weer hersteld is. Die is beschadigd en geïrriteerd, dat heeft tijd nodig. Het duurt vaak wel een aantal dagen voordat de jeuk weg is en de huid er weer beter uit ziet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .