Kizmolover Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Hoi, Ik ben hier nieuw op de site, ik heb 3 konijnen en een daarvan is mijn lievenlingetje, kizmo heet hij.Hij is 1 jaar in januarie wordt hij 2 en hij heeft nu al een maand last van plakpoep, ik geef hem nu minder groenvoer..gezond eten, bix, maar niks helpt!Ik ben bang dat hij dood gaat, hij is nog zo jong..maar hij is wel erg levendig, is dit een goed teken? Alvast bedankt, Groetjes van de hele beestenboel plus mijn 3 bunnies :bunny1: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Ben je er al mee naar de dierenarts geweest? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 ik zou per direct eens stoppen met het geven van groenvoer. biks kun je bij plakpoep best ook weg laten!geef je konijn nu veel en vers hooi en hooithee! hoeveel en welke biks geef je?vaak is plakpoep een gevolg van en teveel aan groenvoer!maar als dit al o lang aaan de gang is, kan er ook een ernstogere achterliggende oorzaak zijn! ik adviseer je nu:* stoppen met groenvoer* zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan* een beetje ontlasting van je konijn in een potje meenemen naar de dierenarts! hij kan dit dan onderzoeken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Is het plakpoep of zijn het blindedarm keutels?Hoeveel eten krijgt ie per dag.En plaats eens een zeer recente foto van hem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kizmolover Geplaatst: 14 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2007 Ik zou vanavond een foto maken en hier plaatsen, en ik maak gelijk een afspraak en het liefst nog in het weekend, ik hoop dat hij dan kan.Ik weet niet wat het verschil is tussen darmkeutels en plakpoep? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 plakpoep is dunne zachte ontlasting.blinde darm keutels hoort ieder konijn iedere dag te hebben, maar die behoren ze eigenlijk op te eten! blinde darm keutels zien eruit als een ieniemini trosje druiven.. allemaal kleine bolletjes aan mekaar geplakt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Blinde darm keutels die plat zijn getrapt lijken aardig op plakpoep, eigenlijk is het plakpoep.Eigenlijk kennen we maar 2 soorten, plakpoep (blindedarm keutels) of diarree (varierend van licht tot erg)blinde darm keutels die niet opgegeten worden komt door een teveel aan voedingstoffen.Daarom wil ik graag zien hoe je konijn er uit ziet en wil ik graag weten hoeveel te eten die krijgt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Hier boven zijn blinde darm keutels wat plakkeriger dan gewoone keutels.Sorry vor de wormen is een voor beeld he. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Dit is een gezonde keutel sorry voor de worm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten